Senaste nytt

Bästa platserna i SAS nya business class?

srg

Medlem
Jag gillar 2A bättre än 1A om jag flyger själv, just pga av att stolen går in mot fönstret och har 'bordet' som en liten avskiljare mot gången.
 

JohanE

Medlem
Hej!

Ska till Chicago i morgon med en 340. Ska man ta plats 1H eller rad 9, där det går att välja på alla säten. Jag är nästan två meter så allt extra utrymme är värt mycket.

Tack på förhand.
 

palmen

Moderator
Hej!

Ska till Chicago i morgon med en 340. Ska man ta plats 1H eller rad 9, där det går att välja på alla säten. Jag är nästan två meter så allt extra utrymme är värt mycket.

Tack på förhand.
Jag skulle personligen inte ha något emot rad 1 som har extra utrymme. Dock är jag inte 2 meter och vet hur det påverkar.
 

KalleSus

Medlem
Om jag flyger till IAD från CPH vilken sida bör jag sitta på för att hamna på skuggsidan på båda sträckorna?
En enkel tumregel är att sitta på vänster sidan i östlig riktning (från USA, mot Asien) och på höger sida i västlig riktning (från Asien, mot USA). Sen brukar det vara nattresa i ena riktningen, så då spelar det kanske mindre roll.
 

pswe

Medlem
En enkel tumregel är att sitta på vänster sidan i östlig riktning (från USA, mot Asien) och på höger sida i västlig riktning (från Asien, mot USA). Sen brukar det vara nattresa i ena riktningen, så då spelar det kanske mindre roll.
I princip så, dock varierar det lite med årstid och flygväg. Till exempelvis Shanghai och HongKong kommer du ofta in i en vinkel så att du får morgonsol på vänster sida.
 

MattiasK

Medlem
D459154C-CBDE-4592-9566-9A7292C3251A.jpeg Skulle behöva era råd!
Åker Peking-Köpenhamn på fredag i business med damen, vill helst sitta tillsammans.
Det verkar endast finnas platser kvar på rad 9 och 10, mittenplatser.
Vilka rekomenderar ni?
Är det bättre benutrymme på rad 9 (bakre kabinen)
Eller är det mest störig pga närheten till toan?
Alla råd tas tacksamt emot, tack!!
 
Toppen