Senaste nytt

Bästa platserna i SAS nya business class?

RickardG

Medlem
Skall strax landa i CPH, och fick still slut nya kabinen. Valde 7H då jag ville prova ett säte ut mot gången så att säga. Detta var otroligt mycket bättre än att sitta inträngd mot sidan av planet. En helt annan upplevelse. Detta säte höll dessutom luften hela flighten. Superbra personal igen!
På vilket sätt tyckte du det var bättre att sitta ut mot gången istället för närmare fönster?
 

hg1980

Medlem
På vilket sätt tyckte du det var bättre att sitta ut mot gången istället för närmare fönster?
Känslan av att det var mycket mer plats och mindre klaustrofobiskt. Framförallt i lounge och sovläge. I loungeläge t ex, så kunde jag fortfarande lägga upp vänster benet på högerbenet. Det var stört omöjligt med plats in mot fönstret. Kommer aldrig välja en sådan plats igen.

I mitt tycke så är de platserna in mot fönstret en högst medioker Business hårdvara. Platserna mot gången är mycket bra!
 

Canadien

Medlem
Provade 8H senast och tyckte den var OK, har bara testat raderna 1,2 o 3 tidigare och var rädd att all mat skulle vara slut eftersom det var fullsatt, men icke! Alla mina förstaval fanns kvar!
 
Skall strax landa i CPH, och fick still slut nya kabinen. Valde 7H då jag ville prova ett säte ut mot gången så att säga. Detta var otroligt mycket bättre än att sitta inträngd mot sidan av planet. En helt annan upplevelse. Detta säte höll dessutom luften hela flighten. Superbra personal igen!

Personligen tycker jag inte alls att det känns som man får samma privacy i de sätena. Skulle inte betala businesspengarna för en sån plats. Men tur att det är individuellt :)
 

palmen

Moderator
Inte om det kostade lika mycket. Det jag menade var att ett säte ut mot gången gör inte att jag vill betala för att sitta business istället för plus.
OK, alla tycker vi olika. En sak är säker och det är att priset för Business kommer nog vara detsamma oavsett vilken stol man väljer (åtminstone den närmsta tiden framöver). Akta så du inte blir Diamond och får en Courtesy till Business och bara kan välja ett sånt säte. Det hände mig fast till Plus, fanns inga fönstersäten utan bara mittraden kvar där jag "vägrar" att sitta.
 

hg1980

Medlem
Nyss hemkommen från en resa till USA med SAS i Business. LN-RKS/Frithiof Viking verkar vara mitt flygplan då jag fått det planet på tre av mina senaste fyra long hauls med SAS. T om CPH - ORD där de normalt flyger A340 om jag förstått det hela rätt.

Men, tillbaka till ämnet. Flög 1A på vägen dit och 1H på vägen hem. Fantastiskt bra! Här snackar vi luftigt och gott om plats. Här vill jag hävda att SAS har några av de bästa Business-stolarna över Atlanten.

Tyvärr hade jag otur igen med luft som gick ur sätet konstant på vägen dit (1A, sist till LAX var det 2H). Pratade med Helene (som jag nu haft äran att få service av på två av de senaste fyra long haulsen, fantastiskt trevlig är hon!) och hon nämnde att de bytte slang på 2H efter min resa sist, och att de var fler stolar som haft problemet. Känns som ett återkommande problem som de behöver lösa med leverantören! När luften håller i sig är sätet mycket bekvämt!
 
Toppen