Senaste nytt

Bästa noise-cancelling hörlurarna?

Brandten

Medlem
Citerar mig själv eftersom jag föll för M3s test och köpte ett par Philips SHB9850NC.
Jag är mycket nöjd!

Bortsett från att ljudet är görbra, så är batteritiden är lång, blåtanden fungerar smidigt och "reglaget" på höger kåpa är smidigt, men det tar lite tid att vänja sig vid det. I vissa miljöer så tar mikrofonen upp förmycket kring ljud, men överlag går de helt okej att prata telefon med lurarna.

Jag använder de till mer än bara vid resa eller andra tillfällen när jag söker Noice cancelling, då ljudet är så pass bra och blåtanden är smidig.
Jag håller med om det M3 skrev i sitt test. Att de dessutom kostade under 1700:- är också på plussidan.
Snubblade över test med Philips SHB9850NC och blev sugen så har också beställt dessa. Trådlösa och NC gör att jag valde dessa framför Bose med trasslig sladd.
 
  • Gilla
Reactions: olo
Kampanjpris på Philips SHB9850NC på Webhallen i 24 timmar. Nedsatta från 1690kr till 1290kr

Kan bara hålla med, bra köp till det priset!

Har tidigare haft ett par Bose QC25 som jag upplevde ha något högre kvalité, bättre/snyggare(?) design och praktisk förvaringsväska. Ljudmässigt (i flygplan) tycker jag dock att Philips är bättre och betydligt smidigare med trådlöst. Swajpandet/krafsandet (byta spår, pause, volym) måste jag öva mer på innan det sitter perfekt. Förvaringsväska saknar jag.
 

olo

Medlem
Kampanjpris på Philips SHB9850NC på Webhallen i 24 timmar. Nedsatta från 1690kr till 1290kr:

Philips SHB9850NC Bluetooth-hörlurar med aktiv brusreducering - Aktiv Brusreducering - Hörlurar - Webhallen.com
Fynd!

Kan tillägga lite info efter fortsatt användande:
Om man kör de med aux-kabel från ex. IFE så stängs automatiskt blåtanden av, vilket är smidigt och sparar batteri.
Det går att få ordning på reglaget på höger kåpa. Det är riktigt smidigt, när det sitter.

Det enda jag saknar är ett case.
 

hanson

Medlem
Oavsett pris skulle det vara roligt att se ett oberoende test av dessa. Själv kände jag mig lite som en zombie när jag köpte Bose 25 "bara för att alla andra har dem"
 

Brandten

Medlem
Eftersom de andra trådarna heter Bose QCxx så blandar jag inte in dessa Philips SHB9850NC lurar i den tråden men dessa är jag riktigt nöjd med.

- Bra batteritid (12-15h)
- Följer med flygplansadapter.
- Bluetooth.
- 1.2m ljudsladd.
- USB laddkabel och den laddas under högra kåpan.
- Bra touch på sidan för att svara på samtal, byta låt, play/pause och volym.
- Kopplas lätt med NFC.

999kr på SIBA, även om jag själv köpte i annan butik något dyrare. Saknar dock en bra förvaring till lurarna men det finns säkert på Ebay eller liknande.

4978be5d5c3406891d59ab9235029a74.jpg

be1acf2b5a5a2a45833ea43c1b6bce77.jpg
 

lilly k

Medlem
Också grymt nöjd med mina från Philips. Ljudet är kanon och väldigt med praktiskt med touchen på höger kåpa. Men så var det där med förvaringsväska.... Hur kan det vara så svårt att finna en sådan?!?
 
Toppen