Senaste nytt

Bästa necessär?

AABack2ARN

Medlem
Något enstaka par har jag haft i handbaggaget och de har passerat utan problem, men jag är lite osäker på en större kvantitet (typ 2-3 veckor). Men jag vill inte heller riskera att bli av med dem...
 

andersl

Medlem
Något enstaka par har jag haft i handbaggaget och de har passerat utan problem, men jag är lite osäker på en större kvantitet (typ 2-3 veckor). Men jag vill inte heller riskera att bli av med dem...

Jag har haft med engångslinser för en månads bruk i handbaggaget vid flera tillfällen, utan att ens fundera på att stoppa dom i "1-liters påsen". Och jag har aldrig fått någon kommentar om dessa. Dessa samma gäller insulin för över 1 månads förbrukning.
Mina vanligaste flygplatser vid dessa tillfällen är ARN, FRA (där dom ju är lite petiga med det mesta), IST, HKG, BKK, SIN och CGK.
Den enda lite roliga situationen var när dom på HKG fick för sig att börja räkna hur många kanyler till insulin pennor jag hade, kontrollanten gav upp vid typ 25st och konstaterade bara att det var "many" :)
 

Rotorman

Medlem
Har alltid linser med för två veckors bruk liggandes i handbagaget och har det har aldrig blivit ifrågasatt. Tror det "klassas" som nödvändig medicin.
 

FFlash

Medlem
SAS hade ett tag necessärer av genomskinlig plast som var perfekta. De börjar
ta slut nu så det får väl bli Zip-locks här också.
Det enda jag använder en "riktig" necessär till är att förvara laddare, adapters,
min D-Link (tråd-till-trådlöst) etc.

Har SAS fortfarande dessa genomskinliga necessärer för biz longhaul? Det vore en excuse att ta SK flyg nästa gång (har inte åkt SK longhaul Biz för på länge) :D

Min nuvarande SK necessär gick sönder och jag gillade den. Har flera olika från andra flygbolag men de är bara att kasta bort. Om någonsin SAS gjort mig glad så var det den första necessären jag fick. Nu får jag nöja mig med minigrip plastpåsar som är iof mycket bra :)
 

DrKlas

Medlem
Trots Naturkompaniets usla försäljningsargument "gör incheckningen till en mycket smidigare upplevelse" så köpte jag en Osprey Washbag Carry On (Osprey WASHBAG CARRY-ON - Naturkompaniet) igår. Plastpåsarna som delas ut vid säkerhetskontrollen på Landvetter verkar ha fått sämre kvalitet och håller inte alls lika bra som förrut. Hoppas den här håller lite längre och passerar även tyska säkerhetskontroller.
 
Toppen