Bästa Lounge i Zurich? Swiss business class/Star Alliance Gold

Diskussion i 'Lounger' startad av Mr.T, 8 December 2013.

1. Mr.T

Mr.T Medlem

Hej,

Ska nästa vecka resa med SWISS till HKG. Jag har därför en 3 timmars transfer på ZRH. Jag åker C och är 1K. Vilken lounge skulle ni rekommendera? Har hört att någon har mövenpick glass, stämmer det? :)

2. Hall

Hall Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Senatorloungen för Schengen är stängd för ombyggnad/facelift till den 13:eek:nde så det beror lite på när du åker nästa vecka. Det finns en Senatorlounge i non-Schengen också (Senator lounge D). De har Mövenpickfrys.

3. Mr.T

Mr.T Medlem

Jag åker nästa söndag. Så ska jag gå till Senator Lounge D eller den vanliga? Vilken tror du kommer vara närmast min gate?

4. SeaPlanePilot

SeaPlanePilot Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Det är bara nedre planet i Senator som renoveras fram till den 13:e. Under tiden är Senator (övre) och Business sammanslagna. När jag var där tidigare i veckan såg jag ingen glass.

5. fcx

fcx Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    ZRH är ju en av de bästa *G-loungerna i Europa. Måste hitta en anledning att åka förbi snart...

6. Hall

Hall Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Formellt så är det en businesslounge under renoveringen även om den övre delen av Senatorloungen är tillgänglig. Det syns inte minst på vin och matutbudet.

7. Hall

Hall Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Gå till den vanliga till att börja med. Du har ju tre timmar på dig...

8. Mr.T

Mr.T Medlem

Finns det glass där? :)

9. Glassen är lite dold, såg den senast i hörnan närmast det första serveringsbordet. Jag missade den också och såg den precis när jag skulle gå.

10. Jonas C

Jonas C Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Glassen finns bara på sommaren, inte året runt.

Dela sidan

BusinessClass Logo

Hej och välkommen till BusinessClass!

Prenumerera på vårt gratis nyhetsbrev för att få uppdateringar och nyheter om vad som händer runtom i världen och på BusinessClass.

I'm already subscribed
BusinessClass Logo

Välkommen till utskickslistan!

Glöm inte att kontrollera din epost och bekräfta din prenumeration.

BusinessClass Logo

Gå med i BusinessClass-gemenskapen!

Gilla oss på Facebook för att få de senaste nyheterna från BusinessClass direkt i ditt flöde.

Bli medlem och delta i våra diskussioner, ställ frågor och dela med dig av din kunskap och dina erfarenheter.

Bli medlem nu!