Senaste nytt

Bästa lounge i Shanghai och Beijing?

henke12

Medlem
Bumpar igång en gammal tråd!

Frågan gäller Shanghai PVG, mellan 15-19 ungefär.

Jag kommer anlända LH F och åka vidare med SQ C (Har även *A Guld).

Finns några stalltips?
Kan man nyttja F-lounge? Vilken lounge är minst dålig? :)
 
  • Gilla
Reactions: Gus

JohanA

Medlem
Bumpar igång en gammal tråd!

Frågan gäller Shanghai PVG, mellan 15-19 ungefär.

Jag kommer anlända LH F och åka vidare med SQ C (Har även *A Guld).

Finns några stalltips?
Kan man nyttja F-lounge? Vilken lounge är minst dålig? :)
Du har access till Air China businesslounge. Helt ok men inget märkvärdigt.
 

CoooC

Medlem
bump bump

anländer PVG med Lufthansa First och flyger vidare med Asiana Business till ICN 3 timmar senare.

Kommer nog vara lite trött då jag inte planerar att sova särskilt många timmar på Lufthansa-flighten. Undrar om man kan kinesa någonstans? :D

Skämt åsido, vilken lounge rekommenderas? Har Priority Pass också om det nu gör någon skillnad...
 

Canadien

Medlem
bump bump

anländer PVG med Lufthansa First och flyger vidare med Asiana Business till ICN 3 timmar senare.

Kommer nog vara lite trött då jag inte planerar att sova särskilt många timmar på Lufthansa-flighten. Undrar om man kan kinesa någonstans? :D

Skämt åsido, vilken lounge rekommenderas? Har Priority Pass också om det nu gör någon skillnad...

Finns bara Air China lounge för Star Alliance, PP har jag ingen koll på. Följ skyltning till "First Class Lounges #71" så kommer du till Air China Business/First lounge. Ingen lounge man tar en omväg för, men det finns barista med kaffe på nedervåningen.

20190427_103528.jpg
 

Vojago

Medlem
PVG loungerna är tyvärr inte särskilt spektakulära enligt min erfarenhet, inte ens First Class loungen. Det finns en PP lounge också men Air China alternativet som Canadien beskriver ovan är bättre.
 

danielhog

Medlem
Och jag har precis betat av air chinas lounger i C och D terminalen i Peking, så rolig slump att tråden blev bumpad.

Duschar saknas i C men det fanns vilorum för lite sömn, dusch fanns i D, här ser jag inga vilorum men finns säkert.
 
Toppen