Senaste nytt

Bästa lounge i Shanghai och Beijing?

aacf7d51adef2991daeb9389a974aa1e.jpg

Loungebuddy-appen säger 24/7.
 

Dr. Miles

Expert
Sorry om jag kapar tråden, men funderar på en liknande fråga. Flyger Swiss i C-klass från PEK i juli. Avgång 06.45 vilket är midnatt här hemma och det blir lagom att sova hela vägen hem. Tänkte därför åka till flygplatsen redan på kvällen och hänga i loungen tills flyget går. Kör alltid bara med handbagage. Frågade Swiss kundservice om detta och de sa att det borde gå, att jag kommer in i Air China Loungen i term 3 och att den är öppen hela natten. Har dom rätt?
Först, du kan nog inte checka in manuellt på SWISS i Beijing dagen innan. De kanse är möjligt att kunna checka in online, vilket jag inte kunde göra förut från Kina.
(kineserna gillar att stämpla vilket man inte kan göra med elekroniskt boardingkort)

Det andra är, boardingkortkontrollen (innan du kommer till tåget) släpper nog inte dig när du har en flight som avgår på morgonen dagen efter.
Flygningar som avgår strax efter midnatt är en sak men jag misstänker att det inte går.
 
Först, du kan nog inte checka in manuellt på SWISS i Beijing dagen innan. De kanse är möjligt att kunna checka in online, vilket jag inte kunde göra förut från Kina.
(kineserna gillar att stämpla vilket man inte kan göra med elekroniskt boardingkort)

Det andra är, boardingkortkontrollen (innan du kommer till tåget) släpper nog inte dig när du har en flight som avgår på morgonen dagen efter.
Flygningar som avgår strax efter midnatt är en sak men jag misstänker att det inte går.
Bra svar Dr. Ska nog ut och dinera rejält på kvällen så lär ändå bli sent, kanske till 1-2 på natten innan och måste ju gå upp typ 03 ändå. Tänker därför inte ta nått hotell den natten utan hänga på flygplatsen. Incheckningen lär ändå öppna senast 03.45. Vi får se hur det går :)
 

Dr. Miles

Expert
Bra svar Dr. Ska nog ut och dinera rejält på kvällen så lär ändå bli sent, kanske till 1-2 på natten innan och måste ju gå upp typ 03 ändå. Tänker därför inte ta nått hotell den natten utan hänga på flygplatsen. Incheckningen lär ändå öppna senast 03.45. Vi får se hur det går :)
Många flygbolag öppnar sin check in diskar två timmar före avgång i Beijing.
I alla fall så var det för SAS, Singapore Airlines, THAI och ANA.
 

Flying P

Medlem
Bra svar Dr. Ska nog ut och dinera rejält på kvällen så lär ändå bli sent, kanske till 1-2 på natten innan och måste ju gå upp typ 03 ändå. Tänker därför inte ta nått hotell den natten utan hänga på flygplatsen. Incheckningen lär ändå öppna senast 03.45. Vi får se hur det går :)
Kanske kan du ta en taxi till Hilton och sätta dig i baren/restaurangen/lobbyn där och vänta till kl 04 eller så och ta shuttle till terminalen då?
 

Dr. Miles

Expert
aacf7d51adef2991daeb9389a974aa1e.jpg

Loungebuddy-appen säger 24/7.
Den kan mycket väl ha rätt, men google tyckte att det mesta stängde 22. Du får kontrollera och återrapportera!
Jag flög med Singapore Airlines nattflyg till Singapore som avgick strax efter midnatt och jag kommer ihåg att Air China loungen var öppet då.

För övrigt, Air China har en avgång kl. 02 på natten till Frankfurt så det är mycket möjligt att loungen är öppet dygnet runt.
Men som jag skrev tidigare, det hjälper inte att loungen är öppet om man inte kan ta sig till airside.
 

Flying P

Medlem
Reser du privat kan jag förstå att du vill spara pengar genom att inte ta hotell. Reser du i tjänsten så bokar du in dig på Hilton och sover 1-2 timmar.
 

Dr. Miles

Expert
Toppen