Senaste nytt

Bästa lösningen för Internet i telefonen utomlands - KnowRoaming

jumbooze

Medlem
Hur vet man vilket simkort som använts? Låter läskigt med en app som styr. Kan man ha roaming avstängt?

Jag brukar för att undvika att mitt jobbabonnemang ska få en surfnota på 40 000 miljarder kr ha med en separat telefon för surf utanför Europa,men funkar detta så är det smidigare!
0dfe8146d7ba8180f054545063e5efe6.jpg
 
Jag kör med sim sticker för då slipper man byta sim-kort, bara klicka i appen

Håll koll på så dina länder du besöker ingår i global listan, jag missade det i Cambodia och tappade 20USD

Okej! Har set funkat 100% med appen och val av sim? Mardrömmen vore ju om det fysiska sim-kortet råkar bli aktiverat pga någon programvara bugg.
 

lucasd

Medlem
Okej! Har set funkat 100% med appen och val av sim? Mardrömmen vore ju om det fysiska sim-kortet råkar bli aktiverat pga någon programvara bugg.
Vet ej hur det fungerar. Men du kan ju spärra roaming i ditt abonnemang hos operatören, alternativt sätta en kostnadsgräns som är låg så OM det skulle bli fel så löser det sig.

Innan 3 började med 3Världen körde jag med ett fysiskt sim för mitt svenska abonnemang och sedan ett eSIM från GigSky och Truphone. Så detta kommer nog bli otroligt mycket enklare i framtiden när fler och fler telefoner får stöd för eSIM.
 
Toppen