Senaste nytt

"Bästa" kreditkortet

Homer

Medlem
Kompisen sökte för 1 vecka sedan i bekräftelsen stod det Grattis du kan få upp till 9000 extrapoäng, bekräfta bara
uppgifterna med e-leg
 

Capa

Medlem
Kompisen sökte för 1 vecka sedan i bekräftelsen stod det Grattis du kan få upp till 9000 extrapoäng, bekräfta bara
uppgifterna med e-leg

Så nu är det klart, fick samma text som din kompis ovan. Dock lite skumt att kreditgräns var förifylld till 15k och gick inte att ändra i formuläret på kampanjsidan.. ringde in och då sa de att det är plättlätt att ändra i efterhand men det blir en ny UC då.. 15K kommer man ju inte så långt med, särskilt inte med extrakort..
 

Joakim H

Medlem
Har haft Amex EB,betalkort, sedan några år. Först Preminum därefter Elite. Hur toknöjd som helst med så gott som gratis C-biljetter för mig och frugan. Allt genom privat spending.
 

blobloblo

Medlem
är det då x % på årsinkomsten som man får i kredit?

vad är skillnaden på bas o extrapoäng?

Ingen vet exakt hur dom sätter krediten. Är nog en kombination av årsinkomst, antalet tidigare krediter, UC-risk osv..

Baspoäng är statusgrundande medan extrapoäng kan användas för bonusbilljetter, uppgradering osv.
 

erixon

Medlem
tack

Så hur stor kredit man kommer ha blir en överraskning? Amerikanskt..? :)

Det är bara för baspoängen jag kan bli Silver/Gold/Diamond ?
Men jag kan köpa resor för bas+extra? ex jag har 10000 bas o 10000 extra och biljetten kostar 20000, bara så jag är med på förutsättningarna
 

blobloblo

Medlem
tack

Så hur stor kredit man kommer ha blir en överraskning? Amerikanskt..? :)

Det är bara för baspoängen jag kan bli Silver/Gold/Diamond ?
Men jag kan köpa resor för bas+extra? ex jag har 10000 bas o 10000 extra och biljetten kostar 20000, bara så jag är med på förutsättningarna

Ja, det blir tilldelat, snarare än att du söker om en kredit.

Baspoängen statusgrundande. Ta ett exempel att du flyger med SAS från Arlanda till New York på en betalad biljett så får du X antal baspoäng. De baspoängen kan du flyga för och gav dig samtidigt status. De poäng du inte kan använda för flygning vad jag vet är Amex Elites 20.000 statuspoäng per år.
 

erixon

Medlem
Amex är numera kreditkort och om jag då får en tilldela kredit på 80 000kr så kommer den synas på UC...?
 

Mayer

Medlem
Amex är numera kreditkort och om jag då får en tilldela kredit på 80 000kr så kommer den synas på UC...?
Det som syns på nästa kreditupplysning för dig är bara din utnyttjade kredit just vid tillfället. Har du handlat för 25k på ditt kort i förra veckan så är det vad som syns på UC om någon gör en upplysning idag. Betalar du in 25k så står det 0 igen om någon gör en upplysning. Så det är "aktuell kredit" eller vad man skall kalla det som syns.
 
Toppen