Senaste nytt

"Bästa" kreditkortet

erixon

Medlem
Tack.

Då är kanske en kombo av Amex SAS Premium + SAS MC bra om man är ute efter flygbiljetter, funderar också på om frugan skulle få ett PointEarner-kort så vi får ihop lite fler poäng.

Vouchern får man utefter hur mycket man spenderat under året 2017? I mitt fall har jag förlorat 3 månader?
men kortavgiften gäller från ex 1/4 -17 till 31/3 -18?

och till det roliga, gällande vad man kan göra för poängen. 40000 poäng är då för 1 person t/r till USA med vouchern? Hur är det med Europa resor med vouchern, finns det nåt ungefär på vad en sån skulle gå på?
Om vi är 2 vuxna o 2 barn (2-11) som vill resa och dessutom använda voucher, hur blir det då med barnens biljetter? Kan dom betalas med poäng eller pengar om poängen inte räcker till?

Mycket frågor jag vet... :)
 

palmen

Moderator
Skulle föreslå att du läser följande tråd, framförallt första inlägget som summerar hur vouchern fungerar.
http://www.businessclass.se/forum/threads/sas-eurobonus-amex-2-4-1-2-för-1-voucher-tråd-2017.36094/

Finns även länkarna till sas points chart med all info om hur mycket det kostar att flyga vart.
Generellt så flyger barn för halva priset med SAS när det bokas med poäng. Så för de två vuxna bokar du med vouchern och för barnen vanlig Award.

I tråden finns många bra länkar i första inlägget till trådar med nyttig information. Ett tips är att titta igenom även dessa lite snabbt. Även läsa de trådar som är sticky i sas forumet.
 

erixon

Medlem
Tack, fattar inte hur jag missade den tråden...

Väljer man själv kredit när man ansöker om Amex?

Om ni Amex SAS är det "bästa", vad kommer efter det? Försöker jämför div kort
 

Mayer

Medlem
Tack, fattar inte hur jag missade den tråden...

Väljer man själv kredit när man ansöker om Amex?

Om ni Amex SAS är det "bästa", vad kommer efter det? Försöker jämför div kort

På Amex elite så baseras krediten du får på inkomstuppgifterna du anger osv. Är dock inte helt 100% på att det är samma på Amex Premium. (Edit. Jo det verkar vara samma)

För att jämföra med andra kort så beror det ju på vad du vill "tjäna" på att använda kortet. Har tidigare haft t.ex. Statoil MC där du får kontantcheckar att hämta ut men för mig så är flygpoäng värt mer och som jag använder kortet (betalar av allt på kortet varje månad) så spelar ju kreditprocenten ingen roll egentligen. Att få ett par hundralappar tillbaka när man tankar bilen gör ju bara att man köper en korv extra och det ger inget positivt i längden :p
 
Last edited:

Capa

Medlem
Man får väl anta att det fortfarande gäller om länken funkar? Så tänker jag...

Jag tar en rövare och slänger in en ansökan då jag ändå tänkt skaffa SAS MC + point earner (Coop mer mera mer har sagts upp). Men hänvisning till länken som fortfarande är aktiv och avsaknad av slutdatum borde det fungera tycker jag.. Trevlig helg!
 

Homer

Medlem
Länken som lades ut här innan gällande SAS Mc fungerar fortfarande, 9000 poäng om man väljer till PointEarner.
Det står ingenting om slutdatum heller.

Troligen fungerar den inte, men det kanske finns någon som lyckats efter den 17 Feb?

T006 | SAS Eurobonus World Mastercard


Olika sidor, den jag länkade till har funnits mer än ett år, sidan där det stod 17 Feb dök upp nyligen och finns inte längre (på
denna stod det klart och tydligt att man måste söka senast 17/2)
 

Capa

Medlem
Olika sidor, den jag länkade till har funnits mer än ett år, sidan där det stod 17 Feb dök upp nyligen och finns inte längre (på
denna stod det klart och tydligt att man måste söka senast 17/2)

Tack Homer. Jag använder din länk, ansöker och ligger lågt. Kommer det inte 9000p så får jag kontakta dem. Borde funka tycker jag.
 
Toppen