Senaste nytt

"Bästa" kreditkortet

erixon

Medlem
Har idag ett bankkort och tänkte att det var dags för mig o "gå över till andra sidan" men det är ju en djungel i vad man ska välja!

Jag har spend på kanske 10-15k i månaden, flesta räkningar på e-faktura. Reser inget i tjänst och oftast bara nån gång per år.

Har funderingar på Amex SAS Premium, främst för att nå 50% vouchern men det kanske är svårt för mig o få ihop till någon resa utomlands med så pass lite spend?
Hur är det om man hoppar på erbjudandet dom har nu med 0kr första året + 5000 bonus poäng, och det flesta affärer som jag handlar på inte tar Amex och vill säga upp det efter ett år vad händer med mina intjänade bonuspoäng? Inget?

För att lite perspektiv, vad kostar en tur/retur resa till ex Mallorca i augusti med poäng? Vore kul o ta sig till USA eller asien men gissar att det krävs betydligt mycket mer poäng än Europa

Har även kikat på Norwegians kort för o samla lite "gratis pengar" o flyga för, kick-backen kanske inte är bäst men 0 årsavgift och är ett VISA, Amex kan ju kanske vara lite knepigt ibland.

Tack
 

Thornado

Medlem
Har funderingar på Amex SAS Premium, främst för att nå 50% vouchern men det kanske är svårt för mig o få ihop till någon resa utomlands med så pass lite spend?

Med en spend på 10-15k per månad så låter Amex Premium som ett ypperligt val då du inte borde ha något problem att komma upp i en voucher (150k spend på ett år, kommer du inte upp med "vanlig" kreditkortsspend så kan du t.ex. betala några räkningar med Betalo/billhop). Som sagt var så är det ju just nu gratis under första året, och om du blir värvad av någon (om du vill bli värvad så kan du posta en begäran i den här tråden Amexvärvning | BusinessClass.se forum | 500 000 inlägg om resor så kommer det att finnas många här som gärna värvar dig) så får du 12000 poäng istället för 5000 poäng som välkomstbonus.
Poängen förs över från Amex till ditt Eurobonuskonto varje månad, så om du säger upp ditt Amex efter ett år så är dina poäng fortfarande säkra.

Angående vad poängen räcker till:
Om du spenderar 150kSEK på ett Amex Premium så får du 22500 poäng (mer om en del av denna spend är hos SAS då du får 30p/100 SEK istället för 15 där). Med välkomstbonusen så har du då minst 34500 poäng. Om du lyckas samla ihop 5500 poäng till så har du tillsammans med din voucher nog mycket poäng för att åka t/r till USA i Plus eller Go åt ena hållet och Business åt andra. Kommer du upp i 50000 poäng totalt så kan du åka Business båda vägarna.

Så kort sagt, med Amex premium så borde du utan större problem kunna ta dig till USA i Business åtminstone åt ena hållet.
 

Homer

Medlem
Du kan även skaffa ett Eurobonus Mastercard och få 7000 poäng och halva årsavgiften - väldigt billiga poäng.
 
  • Gilla
Reactions: Gus

Johan Gott

Medlem
Du kan även skaffa ett Eurobonus Mastercard och få 7000 poäng och halva årsavgiften - väldigt billiga poäng.

Vad jag kan se så är det väl bara 4 000 poäng i startbonus eller finns det något sätt att få fler? Ansök om SAS Eurobonus World MasterCard | SAS Eurobonus World Mastercard

Hur är det om man hoppar på erbjudandet dom har nu med 0kr första året + 5000 bonus poäng, och det flesta affärer som jag handlar på inte tar Amex och vill säga upp det efter ett år vad händer med mina intjänade bonuspoäng? Inget?

Du får behålla dina poäng.
 

RonnieK

Medlem
Hur är det om man hoppar på erbjudandet dom har nu med 0kr första året + 5000 bonus poäng, och det flesta affärer som jag handlar på inte tar Amex och vill säga upp det efter ett år vad händer med mina intjänade bonuspoäng? Inget?
Tror inte man får bonuspoängen förrän man handlat för ett visst belopp. Så när du väl använt kortet tillräckligt och fått poängen är de dina.
 

igelkotten

Medlem
Vad jag kan se så är det väl bara 4 000 poäng i startbonus eller finns det något sätt att få fler? Ansök om SAS Eurobonus World MasterCard | SAS Eurobonus World Mastercard

Det skickades ut något mail för två veckor sedan med erbjudandet Homer skrev om. Erbjudandet gäller dock inte längre.

Från mailet jag fick:
"Ansök om ett SAS EuroBonus World Mastercard senast fredag den 17 februari 2017 så får du 7 000 Extrapoäng på ditt EuroBonus-konto, om du gör 5 köp med kortet inom 30 dagar.* Med ett SAS EuroBonus World Mastercard tjänar du poäng på alla köp – överallt!"
 

Homer

Medlem
Toppen