Senaste nytt

Bästa kreditkortet för lounger (Priority Pass)

ramo

Medlem
Hej alla :)
jag undrade ifall någon kunde svara på en fråga angående PP som medföljer Amex Gold,
det står att man får 4 gratis besök/år, innebär det kalenderår eller "kort-året"?
Jag har tagit kontakt med Amex men dem kunde inte heller svara på det med säkerhet.
 

Brandten

Medlem
Hej alla :)
jag undrade ifall någon kunde svara på en fråga angående PP som medföljer Amex Gold,
det står att man får 4 gratis besök/år, innebär det kalenderår eller "kort-året"?
Jag har tagit kontakt med Amex men dem kunde inte heller svara på det med säkerhet.
För Gold Card-huvudkortsinnehavaren ingår fyra kostnadsfria besök per medlemsår i Priority Pass™ Standard-medlemskapet. Medlemsåret inleds från det datum då Priority Pass™ har godkänt din ansökan.
 

AtleFlyg

Medlem
Något att tänka på är att bara för man har PP kommer man inte alltid in. Mina två senaste försök till Loungebesök med PP har de sagt att det är fullt för PP-kortsinnehavarare i Loungen.
 

Lebedeva

Medlem
Något att tänka på är att bara för man har PP kommer man inte alltid in. Mina två senaste försök till Loungebesök med PP har de sagt att det är fullt för PP-kortsinnehavarare i Loungen.

Haha, de har jag blivit tillsagd också en gång. Men visade sedan att jag hade business class biljett och fick stiga in :p
 

ramo

Medlem
Något att tänka på är att bara för man har PP kommer man inte alltid in. Mina två senaste försök till Loungebesök med PP har de sagt att det är fullt för PP-kortsinnehavarare i Loungen.

Men ska det verkligen vara så? Då känns det ju helt meningslöst med PP. Tog du kontakt med någon senare angående detta?
 

Moco

Medlem
Något nytt här? Eller bör jag satsa på Handelsbanken?

Har haft Handelsbanken Platinum i 3 år nu, och jag skulle inte rekommendera det för den som reser mycket, framförallt inte om du är utanför Sverige mycket. Fick nyligen problem med konstiga debiteringar på kortet och kontaktade dem för att reklamera det. Deras upplägg var bland det sämsta jag har varit med om. Inget kan göras online/per telefon, utan allt ska gå via ditt "hemkontor" (bara kontorsupplägget tycker jag rent generellt är fruktansvärt irriterande då det skapar ett genuint ointresse för att ta ägarskap i saker och ting). Problemet är fortfarande inte löst och de har varit totalt ointresserade av att hjälpa till.

Med prishöjningen (även om det är förhandlingsbart) till 2400 är det inte värt det. Satsa på Eurocard, AmEx alternativt köp det direkt från PP. Finns fullt med rabattkoder online.

Summa summarum, undvik Handelsbanken.
 

Joakim

Medlem
Något att tänka på är att bara för man har PP kommer man inte alltid in. Mina två senaste försök till Loungebesök med PP har de sagt att det är fullt för PP-kortsinnehavarare i Loungen.

Haha, de har jag blivit tillsagd också en gång. Men visade sedan att jag hade business class biljett och fick stiga in :p

Vilka lounger gällde detta?
Var dom verkligen "fulla" eller hade dom bara fyllt sin PP-kvot?
 
Toppen