Senaste nytt

Bästa kreditkortet för lounger (Priority Pass)

NotRyan

Medlem
Om man har Eurocard Platinum, får man då besöka lounger gratis vid samtliga mellanlandningar och efter att man har landat vid den slutliga destinationen? Vad gäller angående multipla loungebesök inför samma avgång (om t ex om flygplatsen har mer än en lounge som samarbetar med Priority Pass eller om man vill besöka loungen både kvällen innan avgång och samma dag som avgången)?

VIP-lounger | Eurocard

Eftersom värdet är EUR 399 så är det obegränsad access (Prestige membership) som gäller....
 
Mina erfarenheter av Priority pass är att det går bra att besöka flera lounger på samma flygplats.
Oftast så krävs inget boardingkort så det går bra att slinka in vid ankomst. Dock har det hänt att de har frågat efter boarding kort någon enstaka gång. Loungerna ligger oftast Ariside så det är klurigt att ta sig in om man är där dagen innan.

VIP-lounger | Eurocard

Eftersom värdet är EUR 399 så är det obegränsad access (Prestige membership) som gäller....
Således ingen risk att man debiteras på kortet i efterhand för loungebesöken?
 
Om man har Eurocard Platinum, får man då besöka lounger gratis vid samtliga mellanlandningar och efter att man har landat vid den slutliga destinationen? Vad gäller angående multipla loungebesök inför samma avgång (om t ex om flygplatsen har mer än en lounge som samarbetar med Priority Pass eller om man vill besöka loungen både kvällen innan avgång och samma dag som avgången)?

Med Eurocard Platinum´s Priority pass går det utmärkt att besöka olika lounger under samma dag.
Vid mitt senaste besök i BKK testa jag 3 olika lounger under 2 timmar.
Alla besök krediterades automatiskt på Eurocard kontot.
 

poiu

Medlem
Jag funderade på ett eurocard men såg att priority pass inte ger tillgång till någon lounge i Oslo. Någon som vet om de tidigare gett tillträde till en lounge där?
 

Lebedeva

Medlem
För dem som inte har tillräckligt med pengar och vill ha tjänsten så är väl Eurocard P de bästa valet ? Annars lär alla Private banking kort bästa val.
 
Med AMEX Platinum har man möjlighet till 2 st Priority Pass (Prestige membership). Perfekt när man reser med familjen (4st) och inte har *G.
Alla får tillträde utan kostnad, även om man byter lounge på samma flyplats.
 

Valley

Medlem
Jag funderade på ett eurocard men såg att priority pass inte ger tillgång till någon lounge i Oslo. Någon som vet om de tidigare gett tillträde till en lounge där?

PP hjälper inte i de stickade lusekofternas land. Finns inte mycket där. SAS-lounger och så OSL-lounge med tillträde för alla för 300,-
OSL är väl det som gäller för ett gäng andra bolag. OneWorld har jag för mig.
 
Toppen