Senaste nytt

Bästa kreditkortet för lounger (Priority Pass)

Jaws

Medlem
Vi är både affärs och privatkunder på handelsbanken.
Vi gick in till vår kontaktperson och "bara" talade om vad vi skulle göra och vad vi prioriterade med vårt nya kort.
Det var vår kontakt som nämnde infinite-kortet, när vi tittade på villkoren var valet enkelt.
Med infinitekortet slipper vi extraförsäkring + andra bra villkor.
Gå in på ditt kontor och säg att en kompis blev erbjuden kortet och rekommenderade dej det!
Du kan tom lätt antyda att ett annat kontor"nämnt" kortet, det brukar ta skruv XD
Lustigt nog får "rörliga"kunder lättare bättre erbjudanden...

Lycka till/Jaws
 
Last edited:

drW

Medlem
....
Lustigt nog får "rörliga"kunder lättare bättre erbjudanden...

Lycka till/Jaws

Ja så är det definitivt! Jag tror dock att jag väntar lite och ser hur mycket resande det blir framöver. Känns som det är ffa i samband med resande som Infinite skulle kunna vara värt sina pengar. Som jag förstått det så är det som ett Platunum med extra allt, men följer det med några ytterligare förmåner som statusmedlemskap i bonusprogram, specialerbjudanden (som verkligen är speciella), någon exceptionell service? Läste någonstans att i Infinite i Singapore ingick limousinservice till flygplatsen:D
 

Stefan62

Medlem
Det har du helt rätt i. Vet inte riktigt hur jag värderar det men vill gärna undvika "faran" om jag behöver en lounge och inte har kommit upp i rätt spend för att komma in. Vill inte känna att jag måste hushålla med loungebesöken (även om jag inte har någon aning om hur många/få det blir).

Kul att höra att folk är positiva till SHB kortet, är det kanske någon som har eurocard eller first och några erfarenheter kring dem?

Som flera redan skrivit så är det lite beroende på hur många besök det kan tänkas bli under ett år. Med Diners Club får Du även lounge-tillgång mot betalning.

Med PP på lägsta nivån så betalar Du per besök och sedan finns det mellan-nivåer med olika villkor och med PP på högsta nivån så är besöken helt fria. Har Du/Ni fått PP via Amex Platinum så ingår förmånen att Du kan ta med en gäst.

Med Amex Platinum får Du fritt PP på högsta nivån även för fru/sambo/partner. I Amex Platinum ingår också många andra värdefulla förmåner som diskuteras flitigt i andra trådar. Dessutom får Du SAS Amex helt fritt.

Själv har jag Amex Platinum och sett ur perspektivet antal lounge-besök och försäkringsärenden samt fri hyrbilsförsäkring och rejäl hyrbils-rabatt så är övriga kort ointressanta för mig.
 
Last edited:

drW

Medlem
Tror det snart börjar vara dags för en seriös artikel med jämförelse av villkoren och förmånerna, mer i delajl, mellan de olika prestigekorten. Särskilt vad gäller de reserelaterade delarna. Någon som känner sig manad? :)
 

Stefan62

Medlem
Tror det snart börjar vara dags för en seriös artikel med jämförelse av villkoren och förmånerna, mer i delajl, mellan de olika prestigekorten. Särskilt vad gäller de reserelaterade delarna. Någon som känner sig manad? :)

Jag genomför just en genomgång av prestige-kortens försäkringar för eventuell publicering på BC, men deltar gärna även i en jämförelse av kortens övriga delar.
 

drW

Medlem
Toppen! Tyckte själv att det var ganska svårt att få överblick när jag gjorde mina val.
 

pt98ssy

Medlem
Ett alternativ för den som har eget bolag eller kan påverka arbetsgivaren är Danske Banks företagskort Gold eller Platinum. Gold kostar 1200 och Platinum 1800. Avgiftsfria besök, och i platinum är det till och med avgiftsfritt för en gäst.

Företagskort Platinum
 

freno

Medlem
Jag har ett Eurocard Platinum, där ingår gratis Priority Pass med fria loungebesök. Sen bra reseförsäkring osv med.
 

vicce

Medlem
Jag har ett Eurocard Platinum, där ingår gratis Priority Pass med fria loungebesök. Sen bra reseförsäkring osv med.

Har också ett Eurocard Platinum, men funderar lite på vad skillnaderna är mot Handelsbanken Platinum och Amex Platinum, förutom årsinkomstkraven.
 

Storsteffe

Medlem
Amex Platinum ingår även American Airlines Admirals Club® lounges, Delta Sky Club® och US Airways® Club.

"Som Platinum Card-medlem måste du visa ett giltigt Platinum Card och pass för personal i loungen. Om du reser med Delta Airways och American Airlines måste du även visa upp en biljett med avresa samma dag med det flygbolag som driver loungen. För tillträde till US Airways lounger kan dock biljetten avse vilket flygbolag som helst."
 
Toppen