Bästa kreditkortet för EBG bosatt i USA

Diskussion i 'SAS Group & EuroBonus' startad av Carlos, 13 Januari 2016.

1. Carlos

Carlos Medlem

Hej!

Vilket kreditkort skulle ni rekommendera för en EBG som bor i New York? Har tidigare alltid bokat på mitt företags Diners och därigenom fått ersättning vid förseningar, viss lounge access osv.

Jag reser oftast med UA (eller andra *A-bolag här i Nordamerika).

UA får för övrigt en rejäl tumme ner, dyrt och skruttigt är vad det är, men vad gör man inte för lite poäng och få att sitta i loungen och käka minimorötter innan man klämmer in sig i ett mittensäte på en 757a i sex timmar utan käk på väg till ett regnigt Seattle.

Tror inte jag kan ha SAS Amex, då jag är registrerad i USA.

Här är väl de saker som jag skulle vilja ha ut av ett kort (utan inbördes ordning):
    - Ersättning vid förseningar, försenat bagage osv.
    - Poäng vid köp att använda på *A (behöver väl inte vara till SK tänker jag)

Öppen för MC, Amex, Visa, Diners...

SNIFF och Jakob Österberg gillar detta.
  2. YYZ

YYZ Medlem

Den här genomgången som @palmen just postade i en annan tråd kan nog vara en bra start: My Credit Card Inventory: Which To Keep and Which to Cancel?

Jag har Kanadensiskt Amex Gold rewards och är mycket nöjd med det. En stor fördel med korten här borta är signupbonusarna som generellt är mycket större än de svenska (särskilt i USA) så att shoppa runt lite kan nog vara en bra idé

3. Carlos

Carlos Medlem

Bra överblick! Tack!

4. PetrelliDK

PetrelliDK Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Chase kreditkort skulle være et easy choice hvis man bor i USA! + en masse forskellige sign up bonuses fra andre kort etc.

5. Silferlood

Silferlood Medlem

Land:
    Sverige Sverige
  6. Carlos

Carlos Medlem

Det är ett Corporate card. Min arbetsgivare får alla poäng. Sen har jag även sagt upp mig :) (fick precis green card)

El0 och Butta gillar detta.
  7. harlekin

harlekin Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Om du är skriven i USA men fortfarande vill samla EuroBonus-poäng så är det Diners eller Amex International Currency Card (finns i USD och EUR) som gäller.

Diners Club Rewards-poäng konverteras till EuroBonus-poäng med växelkursen 1000:1000 tror jag (men min information är från 2014)

Amex Membership Rewards-poäng från Amex International Currency Card (USD) har växelkursen 900:600

8. Carlos

Carlos Medlem

Wow! Vilket kanonsvar tack! Äntligen någonstans man kan börja.

Av döma verkar ju Diners bättre med lounge access och poäng överföring 1:1, finns det några fördelar med Amex som skulle väga upp den svagare poängöverföringsration?

Last edited: 28 Januari 2016

Dela sidan

BusinessClass Logo

Hej och välkommen till BusinessClass!

Prenumerera på vårt gratis nyhetsbrev för att få uppdateringar och nyheter om vad som händer runtom i världen och på BusinessClass.

I'm already subscribed
BusinessClass Logo

Välkommen till utskickslistan!

Glöm inte att kontrollera din epost och bekräfta din prenumeration.

BusinessClass Logo

Gå med i BusinessClass-gemenskapen!

Gilla oss på Facebook för att få de senaste nyheterna från BusinessClass direkt i ditt flöde.

Bli medlem och delta i våra diskussioner, ställ frågor och dela med dig av din kunskap och dina erfarenheter.

Bli medlem nu!