Senaste nytt

Bästa Hyrbilsavtalet för Eurobonus Guld?

hyper

Medlem
I veckan har jag kört en bil i USA via Hertz. Bokningen var ursprungligen på en fullsize med gps. Vid hämtning hade de ingen gps i denna klass, och jag blev jag direkt uppgraderad till nästa klass. Men tveksamt om EBG gjorde någon skillnad.

Tveksamt, däremot kan din status på Hertz (Hertz #1 Club) påverka. Jag är själv Hertz #1 Club Gold Five Star och det brukar nästan alltid leda till uppgraderingar i USA. I Tyskland däremot har det aldrig hänt trots att vilkoren för Five Star säger nåt i still med fri uppgradering i mån av tillgänglighet.
 

Butta

Medlem
Har hyrt ganska många bilar i USA men tyvärr aldrig samlat dom under samma avtal utan gått på billigaste alternativet. Min rekommendation är att alltid hyra från Sverige för att få med försäkringarna och lägst pris. Tidigare fanns inte dom minsta bilarna att hyra i US, t.ex Yaris som gick utmärkt att boka i Sverige och man blev automatiskt uppgraderad till nästa klass - så är det inte längre tyvärr och alla uthyrare har dessa förbaskade småbilar. Är sugen att planera en resa till NY och köra ut med kusten mot Maine och in i Kanada och tänkte leta lämplig bil.
 

Vojago

Medlem
Jag tänkte hyra en skåpbil i Stockholm för att hämta ett antal föremål i Umeå nu i helgen. Tänkte åka på fredag och komma hem på lördag. Det finns ju ett flertal trådar om biluthyrning, eurobonus poäng osv. men jag lyckas inte riktigt få svar på om det är någon särskild firma som är bättre än någon annan om man är EBG. Det enda som jag egentligen är viktigt att få reda på är om jag kan få billigare hyra tack vare EBG. Alltså billigaste möjliga transport. Sedan om jag får lite poäng på köpet så ser jag det som bonus. Någon som har ett bra tips?
 
Toppen