Bästa hotellet på Zürich Kloten flygplats?

Diskussion i 'Hotell' startad av Jacob, 28 Maj 2015.

1. Jacob

Jacob Medlem

Ser ut som det blir aktuellt med en tur till Zürich framöver och i så fall blir det troligtvis en hotellövernattning på Zürich flygplats.

Har ni något hotell på eller i närheten av flygplatsen ni kan rekommendera?

Ser ut som det finns ett stort antal att välja mellan - Radisson Blu, Park Inn, Hilton, Mövenpick, Best Western, Holiday Inn, NH Hotel, Ibis...och några till.

2. Jag har bott på NH Hotel för länge sedan och det var ett okej hotell för övernattning.
    Swiss franc var mycket lägre då så jag betalade runt 700 SEK per natt för ett dubbelrum.

3. Som Hilton Diamond bor jag som regel på Hilton. Helt ok hotell, bra lounge och hyfsat käk. Executive Rooms är ganska tråkiga, men kategorin "Relaxation Rooms" är väldigt sköna.

Det som har gjort hotellet som ett "hem" för mig är några bland de anställda. T.ex. den härliga damen som jobbar i Loungen. Vill inte lägga ut hennes namn, men hon minns alltid mitt namn...

4. På Mövenpick har dom Le Châlet med schwezisk mat. Geschnetzeltes Kalbfleisch Züricher Art är min absoluta favoriträtt :D

5. Resenären

Resenären Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Hilton hotellet är OK, helst deras Junior svit. Annars är min favorit numera
    Radisson Blu Hotel, Zurich Airport.
    Gångavstånd från flyplatsen/järnvägsstationen. Flaskskulpturen i lobbyn är värd bara den ett besök.

Martin Björnström gillar detta.
  6. marbe166

marbe166 Medlem

Har också bott på Radisson Blu ett par gånger när jag skulle med tidiga Stockholmsflighten. Perfekt ur det hänseendet, med gångavståndet till terminalen.

Martin Björnström gillar detta.

Dela sidan

BusinessClass Logo

Hej och välkommen till BusinessClass!

Prenumerera på vårt gratis nyhetsbrev för att få uppdateringar och nyheter om vad som händer runtom i världen och på BusinessClass.

I'm already subscribed
BusinessClass Logo

Välkommen till utskickslistan!

Glöm inte att kontrollera din epost och bekräfta din prenumeration.

BusinessClass Logo

Gå med i BusinessClass-gemenskapen!

Gilla oss på Facebook för att få de senaste nyheterna från BusinessClass direkt i ditt flöde.

Bli medlem och delta i våra diskussioner, ställ frågor och dela med dig av din kunskap och dina erfarenheter.

Bli medlem nu!