Senaste nytt

Bästa hotellet på Arlanda? Vilka har du testat? Vilken är din favorit?

chazzie

Medlem
Connect och Clarion.

Connect: Kostade om jag inte minns fel 750kr för ett enkelrum. Ca 15 min bussresa (gratisbuss) och relativt nybyggt hotell. Små men bekväma rum med dusch och toalett. Helt OK för att övernatta innan en morgonflygning vid behov.

Clarion: Två tillfällen, en nöjesresa (1000kr för ett dubbelrum) samt en konferens. I båda fallen nöjd med hotellet, speciellt om man får ett rum med utsikt mot tornet och Arlanda. Stor fördel är att man inte behöver gå ut alls utan man tar sig dit via Sky City. Bekväma rum, tyst och rymlig dusch/toa. Bra utbud på frukosten, plus för att man kan få en omelett tillagad på beställning med önskade ingredienser.
 

erhel

Medlem
Quality Airport Hotel Arlanda
Har haft det tveksamma nöjet att bo på detta hotell. Obekväma sängar och ganska otrevlig personal. Rekommenderas inte.
 

majer

Medlem
Radisson Blu Sky City är mitt förstahandsval. Nära terminalerna och frukost från kl 04 (om jag minns rätt). Bra rum och tillgång till gym.
Provade Jumbo Stay en gång, känslan av att vara i en 747:a var lite avlägsen faktiskt. Kostade som ett rum på Radisson men var betydligt mindre bekvämt.
 

Treo

Medlem
Connect med familjen innan resemedvetandet vaknade: fräscht, trevlig personal, men lite avsides. Standard hotellfrukost. Okomplicerad transfer som gick två gånger i timmen om jag minns rätt. Kan inte säga något ont om det.

Sedan bara Radisson (CCG): Arlandia trevligare både i miljö och betjäning. Sky City smidigt för transfer, men som skrivet ska priset vara fördelaktigt (eller avgången supertidig) för att jag ska välja det -- och aldrig med familjen.
 
Toppen