Senaste nytt

Bästa hotell Club Lounge?

Ricci

Medlem
Båda IC i Hongkong har trevliga lounger. IC Bali gillar jag väldigt mycket också.
Shangri-la Manila har också trevlig lounge....
Kommer om 1,5 timme sitta på Rembrandts lounge i Bangkok som dock inte är lika lyxig som ovanstående.
(Dock gillar jag den pga mysighetskänslan dvs den är inte stor och att jag brukar springa på folk som jag känner där.)
 

Pingus

Medlem
Glemte også Raffles Dubai: Ikke nødvendigvis den ALLER beste maten, men servil betjening, og bra kvalitet på vinene på kvelden; ikke minst viktig når alkohol generelt i denne byen koster "an arm and a leg".
 

flapps

Medlem
IC Sydney är helt klart den bästa jag har upplevt. Fantastisk utsikt och bra service med mat och dricka...
 
  • Gilla
Reactions: Gus

Stefan62

Medlem
1. Sofitel Jumeirah Beach, Dubai - full servering hela dagen av mat. Starka drycker endast kvällstid.
2. Intercontinental Warsaw - dryck och snacks hela dagen, mousserande vin hela dagen och övrigt endast kvällstid.
3. Sofitel Budapest Chain Bridge - "champagen" hela dagen, mat och annan dryck kvällstid.

Sämst:
Hilton Warsaw - povert.
 

Lord

Medlem
Ritz Carlton Hong Kong är mitt förstaval även om Grand Hyatt Hong Kong seglade upp som en god aspirant på första platsen efter att bott där två gånger förra månaden. Ser fram emot att få testa Grosvenor House på torsdag som nämns ovan, då får man en bra referens. För mig är inte maten viktig i loungen, den äter jag ute på restaurang. Har jag åkt runt halva jordklotet så vill jag uppleva det landet har att erbjuda. Däremot har jag Champagne som referens på en riktigt bra lounge.
Håller med att Ritz Carlton i HK slår det mesta. Sex måltidsbjudningar per dag, bra utbud av dricka och en fantastisk personal som blev besviken om man inte började varje dag med minst tre Mimosa...
 

jumbooze

Medlem
Även InterContinental Festival City Dubai har ett bra utbud av mat, bland de bättre matserveringar i lounge som jag sett. Dubai verkar vara en genomgående tråd här ;)
 
Ritz Carlton Hong Kong är mitt förstaval även om Grand Hyatt Hong Kong seglade upp som en god aspirant på första platsen efter att bott där två gånger förra månaden. Ser fram emot att få testa Grosvenor House på torsdag som nämns ovan, då får man en bra referens. För mig är inte maten viktig i loungen, den äter jag ute på restaurang. Har jag åkt runt halva jordklotet så vill jag uppleva det landet har att erbjuda. Däremot har jag Champagne som referens på en riktigt bra lounge.

Jag har funderat på detta hotell, kan du beskriva mer hur det var på Ritz Carlton club loungen?
Finns bartender som gör custom drinkar? Bra snittar? Med finess?
 

henrik l

Medlem
Har ett begränsat antal "high end" hotell i samlingen, men Ritz Carlton Mega Kuningan i Jakarta är nog den vassaste jag upplevt hittills vad gäller mat och dryck.
 

Per N

Medlem
Jag har funderat på detta hotell, kan du beskriva mer hur det var på Ritz Carlton club loungen?
Finns bartender som gör custom drinkar? Bra snittar? Med finess?
Jag tror inte dom har någon särskild bartender som gör drinkar. Fick ge dom instruktioner till en Caipiroska men den blev inget vidare i alla fall. Dom serverar vin, Champagne och öl hela dagen. Snittar och övriga tilltugg var inget som stack ut jämfört med andra lounger vad jag kan minnas.
 
Toppen