Senaste nytt

Bästa Hilton i Chicago?

Maja

Medlem
Någon som bott på Conrad Chicago? Funderar på en vecka i april i samband med påsken och tänkte fira min 40-årsdag när vi ändå är där.

LondonHouse bodde vi på sist och fick till ett riktigt bra pris, men nu har ju frukosten där blivit kraftigt försämrat samt att priset ligger för högt för tillfället.

Är HHD och kommer boka för 2 vuxna och 1 barn (9 år)
 

MrJake

Ny medlem
Någon som bott på Conrad Chicago? Funderar på en vecka i april i samband med påsken och tänkte fira min 40-årsdag när vi ändå är där.

LondonHouse bodde vi på sist och fick till ett riktigt bra pris, men nu har ju frukosten där blivit kraftigt försämrat samt att priset ligger för högt för tillfället.

Är HHD och kommer boka för 2 vuxna och 1 barn (9 år)


Bodde två nätter på Conrad i början på oktober. Gillar läget på Magnifika milen och trevlig personal. Ingen uppgradering men fräscht rum med extremt stor tv, bra säng och stort badrum.

Fick $20 per person att använda till frukost i restaurangen som HHD. Räcker inte till jättemycket men kul att byta ut bufféerna mot att bli serverad. Menyn
 

taxvalp

Medlem
Någon som bott på Conrad Chicago? Funderar på en vecka i april i samband med påsken och tänkte fira min 40-årsdag när vi ändå är där.

LondonHouse bodde vi på sist och fick till ett riktigt bra pris, men nu har ju frukosten där blivit kraftigt försämrat samt att priset ligger för högt för tillfället.

Är HHD och kommer boka för 2 vuxna och 1 barn (9 år)

Bodde där fyra nätter häromveckan som HHD. Om man jämför med andra Conrad blir man besviken men läget är utmärkt för Mag Mile. Frukostbuffén för HHD är den minsta jag sett (inget smör, inga grönsaker). Dock nytt, fräscht och modernt. Jag skulle bo där igen för lägets skull, annars inte.
 

taxvalp

Medlem
Bodde två nätter på Conrad i början på oktober. Gillar läget på Magnifika milen och trevlig personal. Ingen uppgradering men fräscht rum med extremt stor tv, bra säng och stort badrum.

Fick $20 per person att använda till frukost i restaurangen som HHD. Räcker inte till jättemycket men kul att byta ut bufféerna mot att bli serverad. Menyn

Systemet med credits är nu ersatt av en minimal buffé. Bra råvaror men utbudet är mindre än på minsta svenska Scandic.
 

Maja

Medlem
@MrJake @taxvalp Tack för input! Bra att känna till att det är en minimal buffé just nu. Höjer kanske oddsen att dottern äter gratis. Det tror jag knappast hon gjort om det varit $20/person då det bara ingår för 2 personer som HHD-förmån.

Vilket annat hotell i Chicago rekommenderas nu? Sett till läge, sängkvalité och frukost som HHD? Vi behöver 2 double/queen beds.
 

Maja

Medlem
Just för stunden så står det mellan Conrad Chicago, theWit och Hilton Chicago/Magnificent Mile Suites där theWit är billigast och Conrad dyrast. Skiljer dock bara ca $200 mellan dem för en vistelse på 7 dagar.

Ups and downs mellan dessa tre sett till uppgarderingar för HHD och frukost? Läget är ok för alla tre, men där theWit troligen kan kännas lite störande från tunnelbanan som går förbi ganska nära.
 

jumbooze

Medlem
theWits frukost är bara "credits" på restaurangen, dock är ingen någon höjdare, jag har inte bott på några år på mag mile suites men då var de bra upgrade
 
Toppen