Senaste nytt

Bästa Hilton i Chicago?

Griffin

Medlem
Lägger till isolering och fungerande klimatanläggning med både kall- och varmfunktion till kravspecen! Tack för input ovan, återkommer med utfall och utvärdering.
 

JohnR

Medlem
Tänkte ta en natt i Chicago för lite sightseeing med familjen. Det blir bara en natt. De flesta hotell verkar ha bra tillgänglighet, jag har en weekend voucher som jag tänkte använda... Är just nu inne på Double Tree Magnificent mile, då de har utomhus pool på taket, om barnen behöver rastas. Någon som testat detta? I övrigt rekommenderas fortfarande WA över Conrad?
 

taxvalp

Medlem
Tänkte ta en natt i Chicago för lite sightseeing med familjen. Det blir bara en natt. De flesta hotell verkar ha bra tillgänglighet, jag har en weekend voucher som jag tänkte använda... Är just nu inne på Double Tree Magnificent mile, då de har utomhus pool på taket, om barnen behöver rastas. Någon som testat detta? I övrigt rekommenderas fortfarande WA över Conrad?

Har testat Conrad flera gånger samt WA en gång några nätter. WA är flera snäpp över Conrad i nivå men vi föredrar läget på Conrad. Om du bott på Conrad i Asien så är dock Conrad som ett bättre Hilton i den jämförelsen...
 

jumbooze

Medlem
Tänkte ta en natt i Chicago för lite sightseeing med familjen. Det blir bara en natt. De flesta hotell verkar ha bra tillgänglighet, jag har en weekend voucher som jag tänkte använda... Är just nu inne på Double Tree Magnificent mile, då de har utomhus pool på taket, om barnen behöver rastas. Någon som testat detta? I övrigt rekommenderas fortfarande WA över Conrad?
Senaste gången jag bodde på DT så var frukosten lite sämre än innan, vet inte det är något du räknar med. Läget till Navy Pier trolley kan vara bra för barnen.
 

bhen

Medlem
Slår ett slag för Embassy Suites Magnificent Mile där vi bodde i April med 2 barn.

Barnvänligt med stora rum och inomhuspool. Faktiskt också bastu vilket inte är vanligt! Som vanligt med Embassy är det Ok frukostbuffe och evening reception 2h var kväll med fri dryck och snacks. Se till att Få med er Field Museum med T-Rex-skelettet förresten.
 

Doctor-X

Medlem
Lånar tråden lite för lite tips.
Första gången i Chicago som stad, varit på ORD flera gånger tidigare men då bara mellanlandning.
Kommer med SK945 och landar 12:20.
Bästa sättet att ta sig från ORD till Hilton Chicago/Magnificent Mile Suites, 198 E. Delaware Place
Uber? Vanlig taxi? Tåg? Annat? :)

Tar tacksamt emot alla tips
 

pswe

Medlem
Lånar tråden lite för lite tips.
Första gången i Chicago som stad, varit på ORD flera gånger tidigare men då bara mellanlandning.
Kommer med SK945 och landar 12:20.
Bästa sättet att ta sig från ORD till Hilton Chicago/Magnificent Mile Suites, 198 E. Delaware Place
Uber? Vanlig taxi? Tåg? Annat? :)

Tar tacksamt emot alla tips
Beror lite på vad som är bäst för dig, pris o komfort kommer variera en del.
Jag tar tåget ibland, taxi ibland, delvis beroende på tid och trafiksituation.
Senast använde jag Lyft och deras kampanj från Hilton så då trillade det även in några poäng på Hilton kontot.
 

Doctor-X

Medlem
Beror lite på vad som är bäst för dig, pris o komfort kommer variera en del.
Jag tar tåget ibland, taxi ibland, delvis beroende på tid och trafiksituation.
Senast använde jag Lyft och deras kampanj från Hilton så då trillade det även in några poäng på Hilton kontot.

Förstår komfortskillnad mellan taxi och tåg, ungefär prisskillnad?
Lyft hade jag inte tänkt på, ungefärlig kostnad ORD-city?
 

Maja

Medlem
Förstår komfortskillnad mellan taxi och tåg, ungefär prisskillnad?
Lyft hade jag inte tänkt på, ungefärlig kostnad ORD-city?
Tog Uber sist vi var i Chicago med familjen. Det var enklast och smidigast. Har tagit tåget när jag har rest själv.

Ett ungefärligt pris kan du få genom att knappa in adressen i LYFT/Uber-appen och välja den bilkategori som passar ditt sällskap. Ha en trevlig vistelse i Chicago! :)
 
Toppen