Senaste nytt

Bästa GO-platserna i SAS nya A340-kabin?

palmen

Moderator
Vad konstigt. Jag flög med nya kabinen från Tokyo till Köpenhamn för någon månad sedan och är 99% säker på att det är rad 41 som är exit row. Hur säker är du på dina postade seat maps?
Seatmaps är från Expertflyer, så jag är inte mer säker än vad Expertflyer är.
 

Firetee

Medlem
Javisst!

30ABCDEFGH är alla helt okej, hyfsat gott om benutrymme men ändå en lite ombonad krypin-känsla

40AB+GH är helt okej, massor med benutrymme, men ingen krypin-känsla alls. Dessutom precis jämte toaletterna, så det formas en lite kö vid benutrymmet.

41CDEF såg ut att vara sämre än en vanlig plats i Go, pga taskigt benutrymme iom toaletterna direkt framför platserna.

37AB+GH, 38CDEF, 51GH, 55ABCDE, är alla platser med en vägg bakom. Det såg dock ut som att det gick fint att fälla sätet på dessa platser, så om man råkar få någon av de platserna så är det ingen större kris på torpet.

I övrigt tycker jag att det verkar vara "okej" med plats i Go, får känslan av att det är rymligare än i gamla kabinkonfigurationen.

Edit: Jag rättade lite ovan, blandade ihop rad 40+41. 40 är exitrow.

Kanon, så om man inte kan välja 30 eller 40 så finns inget bättre eller sämre? Kanske skönare med fönsterplats? Jag har för övrigt checkat in på 41 mitt, men det verkar ju vara en nitlott då? Så ser det inte alls ut på bilden :(
 

ekf

Medlem
Kanon, så om man inte kan välja 30 eller 40 så finns inget bättre eller sämre? Kanske skönare med fönsterplats? Jag har för övrigt checkat in på 41 mitt, men det verkar ju vara en nitlott då? Så ser det inte alls ut på bilden :(
Har du mittenplats på 41 så skulle jag byta omgående om jag var du!
Fönsterplats är okej, lite extra plats mellan sätet och väggen, där man kan knöla ner en reservtröja, handväska eller vad man nu har med sig...
 

NotRyan

Medlem
Det där var dåligt. När dom ändå har hopp i numreringen skulle dom ha haft samma på alla longhaul, så att 30 är första raden med extra benutrymme, 41 är nödutgång med likaså extra benutrymme med samma layout (bulkhead) o.s.v... Det hade underlättat betydligt vid equipment change...

Naturligtvis kommer ju inte numreringen att se exakt lika ut, rad 9-10 (bakre business på A340) finns inte på A330 etc... Men ändå...
 
Last edited:

ekf

Medlem
37AB+GH, 38CDEF, 51GH, 55ABCDE, är alla platser med en vägg bakom. Det såg dock ut som att det gick fint att fälla sätet på dessa platser, så om man råkar få någon av de platserna så är det ingen större kris på torpet.
Jag gör nog bäst i att uppdatera efter att ha konstaterat att det även blir en folksamling kring rad 35-38 på morgonen då alla vill uträtta sina behov samtidigt före landning. Undvik alltså även de raderna...
 
Toppen