Bästa GO-platserna i SAS nya A340-kabin?

Diskussion i 'SAS Group & EuroBonus' startad av palmen, 29 Februari 2016.

  1. palmen

    palmen Moderator

    Ort:
    Stockholm
    Land:
    Sverige Sverige
  2. Golfkillen

    Golfkillen Medlem

    Är inte numreringen samma o go för 330 och 340? Har för mig att det är 30 (precis efter plus) samt 41 (nödutgången) på 340 också.
     
  3. ekf

    ekf Medlem

    Land:
    Sverige Sverige
    Sitter på rad 31 just nu på SK997 (A340), de ser ut att ha det riktigt bra på rad 30... Vet inte hur det ser ut längre bak, då jag inte promenerat runt ännu.
     
  4. Firetee

    Firetee Medlem

    Land:
    Sverige Sverige
    Enligt bifogad bild ser det inte riktigt ut så? Men kan vara fel?
     

    Bifogade filer:

  5. Firetee

    Firetee Medlem

    Land:
    Sverige Sverige
    Skulle du kunna kolla hur det ser ut vid rad 40 och 41? Snäääälla? :)
     
  6. palmen

    palmen Moderator

    Ort:
    Stockholm
    Land:
    Sverige Sverige
    SAS A340 har denna config med ny kabin
    upload_2016-2-29_21-37-6.png

    SAS A330E (de nya A330 som levereras 2015 och 2016) har denna seat config
    upload_2016-2-29_21-35-52.png

    SAS A330 (de gamla planen) har denna config
    upload_2016-2-29_21-38-37.png
     
  7. ekf

    ekf Medlem

    Land:
    Sverige Sverige
    Javisst!

    30ABCDEFGH är alla helt okej, hyfsat gott om benutrymme men ändå en lite ombonad krypin-känsla

    40AB+GH är helt okej, massor med benutrymme, men ingen krypin-känsla alls. Dessutom precis jämte toaletterna, så det formas en lite kö vid benutrymmet.

    41CDEF såg ut att vara sämre än en vanlig plats i Go, pga taskigt benutrymme iom toaletterna direkt framför platserna.

    37AB+GH, 38CDEF, 51GH, 55ABCDE, är alla platser med en vägg bakom. Det såg dock ut som att det gick fint att fälla sätet på dessa platser, så om man råkar få någon av de platserna så är det ingen större kris på torpet.

    I övrigt tycker jag att det verkar vara "okej" med plats i Go, får känslan av att det är rymligare än i gamla kabinkonfigurationen.

    Edit: Jag rättade lite ovan, blandade ihop rad 40+41. 40 är exitrow.
     
    Last edited: 29 Februari 2016
    palmen gillar detta.
  8. Golfkillen

    Golfkillen Medlem

    Vad konstigt. Jag flög med nya kabinen från Tokyo till Köpenhamn för någon månad sedan och är 99% säker på att det är rad 41 som är exit row. Hur säker är du på dina postade seat maps?
     
  9. Pellebobba

    Pellebobba Medlem

    Land:
    Sverige Sverige
    Satt på rad 30 i förra veckan hem från Peking. Riktigt gott om benutrymme. Trodde först det var plusplats, då det fanns en plusskärm på baksidan av stolen raden framför. Men den körde bara slingan med sasresemålen, den riktiga skärmen fick man fälla upp från armstödet, av modell go. När plus fäller sin stol framför så blir det väldigt tight mellan skärmen och stolsryggen, så har man möjlighet så välj inte mittensätena med fyra platser. Om rad 40 är den med nödutgång, så är där också bra med plats, bättre om jag inte minns fel, då det inte finns någon stolsrad framför, åtminstone inte på sidoplatserna. Däremot blir det nog mycket spring, då toaletterna är precis framför. Så har man möjlighet, så välj dessa.
     
  10. ekf

    ekf Medlem

    Land:
    Sverige Sverige
    Se min redogörelse ovan. Tog ett varv i Go-kabinen på OY-KBI precis.
     

Dela sidan

BusinessClass Logo

Hej och välkommen till BusinessClass!

Prenumerera på vårt gratis nyhetsbrev för att få uppdateringar och nyheter om vad som händer runtom i världen och på BusinessClass.

I'm already subscribed
×
BusinessClass Logo

Välkommen till utskickslistan!

Glöm inte att kontrollera din epost och bekräfta din prenumeration.

BusinessClass Logo

Gå med i BusinessClass-gemenskapen!

Gilla oss på Facebook för att få de senaste nyheterna från BusinessClass direkt i ditt flöde.

Bli medlem och delta i våra diskussioner, ställ frågor och dela med dig av din kunskap och dina erfarenheter.

Bli medlem nu!
×