Senaste nytt

Bästa GO-platserna i SAS nya A330-kabin?

tomle

Medlem
30C/F ok i GO? Är bokad ena hållet i 30C och tillbaka i 41G. Är 30C ok eller ska man försöka satsa på en upgrade till Plus?
Gäller nya A330E.
 

dala

Medlem
Sitter rad 30 på LN-RKR just nu, lyfte från ARN mot HKG för ca 20 min sedan.

Benutrymmet på rad 30 är bättre än i PLUS, har inte kollat 41 men som sagt, 30 är kanonbra. En nackdel är att bildskärmarna i ryggen på PLUS-stolen framför inte är igång. På rad 30 får man hålla tillgodo med en mindre (ca 8") skärm som fälls upp ur stolen.

Mellan rad 30 och rad 27 (som är sista i PLUS) finns ett tyg-draperi som CC hänger över/mellan stolarna på 27'an. Den lösningen känns inte premium, snarare som en tafflig nödlösning. Just nu hänger draperiet på axlarna på några av personerna som sitter på rad 27...

Om några timmar kan jag tänka mig att jag blir avundsjuk på fotstödet de har i PLUS men just nu känns rad 30 i MINUS helt ok :) Bakom rad 30 är benutrymmet betydligt mindre.
 

RickardG

Medlem
Sitter rad 30 på LN-RKR just nu, lyfte från ARN mot HKG för ca 20 min sedan.

Benutrymmet på rad 30 är bättre än i PLUS, har inte kollat 41 men som sagt, 30 är kanonbra. En nackdel är att bildskärmarna i ryggen på PLUS-stolen framför inte är igång. På rad 30 får man hålla tillgodo med en mindre (ca 8") skärm som fälls upp ur stolen.

Mellan rad 30 och rad 27 (som är sista i PLUS) finns ett tyg-draperi som CC hänger över/mellan stolarna på 27'an. Den lösningen känns inte premium, snarare som en tafflig nödlösning. Just nu hänger draperiet på axlarna på några av personerna som sitter på rad 27...

Om några timmar kan jag tänka mig att jag blir avundsjuk på fotstödet de har i PLUS men just nu känns rad 30 i MINUS helt ok :) Bakom rad 30 är benutrymmet betydligt mindre.
På väg hem från New York till Oslo för en vecka sen var skärmarna igång, så de som satt på rad 30 kollade på film på de stora skärmarna i Plus-stolarna på rad 27.
 

Kricka

Medlem
Sitter rad 30 på LN-RKR just nu, lyfte från ARN mot HKG för ca 20 min sedan.

Benutrymmet på rad 30 är bättre än i PLUS, har inte kollat 41 men som sagt, 30 är kanonbra. En nackdel är att bildskärmarna i ryggen på PLUS-stolen framför inte är igång. På rad 30 får man hålla tillgodo med en mindre (ca 8") skärm som fälls upp ur stolen.

Mellan rad 30 och rad 27 (som är sista i PLUS) finns ett tyg-draperi som CC hänger över/mellan stolarna på 27'an. Den lösningen känns inte premium, snarare som en tafflig nödlösning. Just nu hänger draperiet på axlarna på några av personerna som sitter på rad 27...

Om några timmar kan jag tänka mig att jag blir avundsjuk på fotstödet de har i PLUS men just nu känns rad 30 i MINUS helt ok :) Bakom rad 30 är benutrymmet betydligt mindre.

Fotstödet i Plus att så litet att det inte gör någon skillnad. Åkte rad 30 i Minus på SK925
i förrgår och är riktigt nöjd med benutrymme - betydligt bättre än i Plus. Tråkigt dock att
man inte kan utnyttja de större skärmarna som sitter i ryggen på raden framför. Maten är
väl ok men att att de tar 60 DKK för en 18 cl vinflaska tycker jag är hutlöst !
 
Toppen