Senaste nytt

Bästa GO-platserna i SAS nya A330-kabin?

MBA

Medlem
När jag jämför seatmap från sas.se med SeatGuru's ser jag stora skillnader (båda sägs vara den uppdaterade kabinen). Enl SeatGuru ska 40AB/GH vara exit row med bra benutrymme, men dessa säten finns inte på SAS's seat map. Vidare finns 37CDEF på SeatGuru men inte på SAS, och SeatGuru visar att det finns upp till rad 55 medan SAS visar bara till rad 50. Någon som vet vilken seatmap som är den korrekta?
A330SAS.jpg A330SeatGuru.jpg
 

AABack2ARN

Medlem
Normalt skulle jag aldrig lite på seatguru och alltid sätta större tillit på flygbolagens egna system (även i SAS fall). Men i just detta fall börjar jag bli lite tveksam till vad SAS egentligen visar... ExpertFlyer visar samma seatmap som seatguru.

Det är inte heller en "normal" A340-300. Det är inte LN-RKP (lan-maskinen) eller OY-KBM (som saknar den bakre C-kabinen). Och så vitt jag vet har alla A330-300 likadan kabinkonfiguration och då finns helt klart 40AB/GH. Eller finns det någon rutt där man tvingas ta bort dem för att vara överens med facket?

Vilken flight och vilket datum är det?
 

MBA

Medlem
Normalt skulle jag aldrig lite på seatguru och alltid sätta större tillit på flygbolagens egna system (även i SAS fall). Men i just detta fall börjar jag bli lite tveksam till vad SAS egentligen visar... ExpertFlyer visar samma seatmap som seatguru.

Det är inte heller en "normal" A340-300. Det är inte LN-RKP (lan-maskinen) eller OY-KBM (som saknar den bakre C-kabinen). Och så vitt jag vet har alla A330-300 likadan kabinkonfiguration och då finns helt klart 40AB/GH. Eller finns det någon rutt där man tvingas ta bort dem för att vara överens med facket?

Vilken flight och vilket datum är det?

Det är SK963 den 12 mars. A330-300.
 

SK1989

Medlem
När jag jämför seatmap från sas.se med SeatGuru's ser jag stora skillnader (båda sägs vara den uppdaterade kabinen). Enl SeatGuru ska 40AB/GH vara exit row med bra benutrymme, men dessa säten finns inte på SAS's seat map. Vidare finns 37CDEF på SeatGuru men inte på SAS, och SeatGuru visar att det finns upp till rad 55 medan SAS visar bara till rad 50. Någon som vet vilken seatmap som är den korrekta?
Visa bifogad bild 38607 Visa bifogad bild 38608
SAS seatmap visar den nya A330E som kommer ha toaletterna aningen annorlunda placerade dvs. 37 C/D/E/F och toaletterna i mitten byter plats :) Expterflyer visar för övrigt att det finns till rad 57 i GO. o_O
 

AABack2ARN

Medlem
Det är SK963 den 12 mars. A330-300.

DET förklarar ju saken :) Skönt att jag kan återgå till min grundinställning att aldrig lita på seatguru. Vart lite orolig där ett tag... ;)

Intressant att de har olika konfigurationer på A330-planen - även om jag inte är det minsta förvånad. Det är ju trots allt SAS vi pratar om!

Rad 57 har bara AB. Raderna 53-57 saknar GH vilket jag antar är viloplatserna för personalen.
 

olo

Medlem
Om man reser två stycken i GO: Är det bättre att sitta på 30C/D, än på en av tvåorna (A/B eller G/H) i den främre GO-kabinen?

Hur är rad 30, utöver gott om plats för benen?
 

nota bene

Medlem
30 är gott om plats, men exit row längre bak på 2:eek:rna är bättre. Jag valde just 30 H på morgondagens flight... [Hade bokat genom appen och glömt bort att välja säten före incheckning!]

Jag skulle inte välja mittensätena om det finns möjlighet till 2:eek:rna. Om ni får block är det naturligtvis perfekt, men om ni faktiskt sitter fyra i rad så är tvåorna roligare.
 
  • Gilla
Reactions: olo

nota bene

Medlem
Det enda negativa att säga om B och G är att man kan bli påkörd av vagn eller påsprungen av folk på väg till toaletterna vid rad 40. Dock uppväger det av det överlägsna benutrymmet.
 
Toppen