Senaste nytt

Bästa flygplatshotellet vid Istanbul Atatürk?

Erica L

Medlem
@Jacob - ja jag såg det, lite dyrare än de "off site" men praktiskt... @PYRZ - Radisson var förvånansvärt billigt, det är ett alternativ! @JoHenrik - så man får chansa på att det är bra helt enkelt? Hade ju varit väldigt skönt med bekräftelse i förväg men det kanske är en ovisshet att leva med. Gratis är gott.
 

Dr. Miles

Expert
@JoHenrik - så man får chansa på att det är bra helt enkelt? Hade ju varit väldigt skönt med bekräftelse i förväg men det kanske är en ovisshet att leva med. Gratis är gott.
Enligt reglerna tvingad byte mellan två flygningar måste överskrida mer än 10 timmar när man reser i Economy class, vilket du gör. Därför du har inte rätt till gratisboende genom Turkish Airlines den här gången.
 

Erica L

Medlem
Enligt reglerna tvingad byte mellan två flygningar måste överskrida mer än 10 timmar när man reser i Economy class, vilket du gör. Därför du har inte rätt till gratisboende genom Turkish Airlines den här gången.

Äsch, nej hade ju kunnat få 9 timmar och 10 minuter med den senare flighten från Athen...
 

johhenrik

Medlem
Mmm, därav min kommentar om Business, där du är på rätt sida oavsett, men att man kanske kan falla på målsnåret på en teknikalitet, för du inte köpt den kortaste, även om den också kvalificerade.

Edit: Det finns dock folk som har lyckats trots att de inte kvalificerat. Men det är ju en chansning. Personligen skulle jag nog inte chansa.
 

Jonas C

Medlem
Mmm, därav min kommentar om Business, där du är på rätt sida oavsett, men att man kanske kan falla på målsnåret på en teknikalitet, för du inte köpt den kortaste, även om den också kvalificerade.

Edit: Det finns dock folk som har lyckats trots att de inte kvalificerat. Men det är ju en chansning. Personligen skulle jag nog inte chansa.
Jag blev erbjuden hotell trots ett layover på 6h 50m, reste i Business. Tackade dock nej då hotellet låg i centrala Istanbul.
 

sembl

Medlem
Jag har bott på Radisson vid flygplatsen och tyckte att det var rikigt bra. Dock ligger det lite off och shuttle går bara en gång i timmen så det gäller att få plats på den.
 

PYRZ

Medlem
Jag har bott på Radisson vid flygplatsen och tyckte att det var rikigt bra. Dock ligger det lite off och shuttle går bara en gång i timmen så det gäller att få plats på den.
Ligger 5 min från flygplatsen så inte så off. Jag skulle hellre välja Radisson än Wow eller ngt annat hotell nära, speciellt när det är så prisvärt (och om man har status) Ang. shuttlen, helt rätt; en gång i timmen. Jag fick inte plats i bussen på morgonen och fick åka taxi som hotellet betalade. Väldigt bra hanterat av receptionen.
 
Toppen