Senaste nytt

Bästa flygplatshotellet vid Istanbul Atatürk?

marbe166

Medlem
Efter en snabbkoll på tidtabellen nästa veckar verkar det som att det går två fligher om dagen IST-NCE, kl 0830 och kl 1455. Därför verkar det som att du åker med första möjliga flight från IST om du landar kl 1630 från ATH. Om jag var du skulle jag ringa TK och kolla om du kan få hotell på deras bekostnad.
 

Erica L

Medlem
Ja John, det stämmer, det gick inte att resa hela vägen på en dag men jag föredrog en tidigare flight från Athen eftersom jag har bagage och kommer med en båt från Hydra... Min chef har ingen förståelse för att mitt reseplanerande tar mer än 10 min men den här räknar jag som något krångligare eftersom hydrofoil och resväg via Turkiet var enda sättet att hinna till en båt i Monaco den 27:e!
 

johhenrik

Medlem
@Dr. Miles hann före, jag skulle precis posta den där länken också. Jag har ställt en fråga på Flyer Talk också ang detta scenario, då man bara pratar om första connecting flight hela tiden. Men, hur man än ser på det så uppfyller du kraven iaf om du flyger business anser jag. För även om du tog den senare flighten så är det mer än 7hr emellan på den. Men men, kan ju finnas teknikaliteter som ställer till det iaf...
 

Erica L

Medlem
Kollade på länken och uppfyller ju även econ-kravet på 10 timmar. Är dock beredd att betala hotellet själv om det som erbjuds är av betydligt sämre nivå än tex hotellet Dr. Miles föreslog... Det är ju inte jättedyrt och min uppdragsgivare får stå för notan :p
 

Jacob

Medlem
Jag har bott på transithotellet som ligger i transithallen, granne med Turkish Airlines lounge. Det var helt OK, fräscht fyrstjärnigt hotell i standard som kändes som något helt annat än ett flygplatshotell, man glömde faktiskt bort att man var på en flygplats när man var där inne.

Fördelen är att man slipper allt som heter passkontroll och transporter, bara att följa skyltarna för transferpassagerare. Den enda nackdelen var att hotellet var ganska dyrt.
 

PYRZ

Medlem
Annars har du Radisson Blu som ligger några minuter bort från flygplatsen, helt OK hotell för en billig peng. De har gratis shuttle också.
 
Toppen