Senaste nytt

Bästa flygmusik? Vad lyssnar ni på?

johhenrik

Medlem
Jag lyssnar till 90% på podradio. P3 dokumentär är en favorit på flyget. I princip varenda avsnitt är bra även om ämnet inte verkar locka på pappret. :)

Blir det musik så brukar det bli min Starred-lista i Spotify.
 

Alf

Medlem
Soft, är det wisheyn eller musik som gör att du somnar? ;)
Men håller med dig Alf att det finns musik som passar olika bra beroende på vart (take off, landning etc) på flighten man är.

Finns ju inget som slår känslan när man flyger hem en fredag eftermiddag när man closat en deal och ser solen gå ner över horisonten och bra musik i lurarna och en kall GT eller ett gott glas rödvin i handen.
That's EPIC!

Jag kanske missuppfattade tråden lite. Jag lyssnar bara på musik på longhaul där det finns lurar och underhållningssystem. På kortlinjerna blir det en bok. Avsikten är således att kunna somna efter wiskeyn när man fällt ut stolen i sovläge.
 
Ett av mina starkaste flygminnen som barn var när jag flög från Kiruna-Arlanda, då en reslig norrlänning med skinnväst satte sig i stolen bredvid, drog på sina Walkman-lurar, tryckte play och det skrek ut "Eye of the tiger" på repeat (ja, han spolade tillbaka och tryckte play igen) hela vägen till Arlanda. Gissningsvis hördes hans musik i mer än halva kabinen :D
 

Magnus_K

Medlem
ASOT är riktigt sköna mixar.
Är själv en stor vocaltrance fan och det finns många riktigt sköna låtar både gamla och nya låtar.
Många ggr man somnat till Armins mixar :)
 

MLE

Medlem
ASOT är riktigt sköna mixar.
Är själv en stor vocaltrance fan och det finns många riktigt sköna låtar både gamla och nya låtar.
Många ggr man somnat till Armins mixar :)
Kan bara hålla med, finns många sköna bitar på ASOT-samlingarna. Enda nackdelen, om man ska vara petig, är väl att även Armin börjat gå över mot Househållet en del på senare tid, fast det är väl house som säljer nuförtiden.

OnT: En annan otroligt fin bit när man vill varva ner lite.
[video=youtube;X1DRDcGlSsE]http://www.youtube.com/watch?v=X1DRDcGlSsE[/video]
 
Toppen