Bästa flygmusik? Vad lyssnar ni på?

Diskussion i 'Övrigt' startad av Magnus_K, 10 Juni 2014.

1. Magnus_K

Magnus_K Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Hej Alla,

Hoppas allt är bra med er!
    Sitter här och bokar lite resor och samtidigt lyssnar jag på musik.
    I skrivande stund så kom jag till Rihanna - Diamonds.
    När jag hör refrängen så passar den så bra till SAS nya EuroBonus nivå Diamond :) :

"Shine bright like a diamond
    Shine bright like a diamond
    Shining bright like a diamond
    We’re beautiful like diamonds in the sky"

Då tänkte jag kolla med andra här i forumet vilken låt/låtar ni brukar lyssna på när ni flyger?
    Har haft en del lång flighter sista tiden så nyheter till spellistan är alltid välkomna!

Magnus

2. Agö

Agö Medlem

Land:
    Sverige Sverige
  3. Magnus_K

Magnus_K Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Tack Agö!
    Jag och sökfunktionen här på BC är inte bästa kompisar, därav en ny tråd skapades :)

4. Alf

Alf Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Åker jag ensam blir det country till fördrinkarna för att sedan övergå till klassisk musik till wiskeyn innan man somnar. Pavarotti är alltid en högtidsstund.

2 personer gillar detta.
  5. Magnus_K

Magnus_K Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Soft, är det wisheyn eller musik som gör att du somnar? ;)
    Men håller med dig Alf att det finns musik som passar olika bra beroende på vart (take off, landning etc) på flighten man är.

Finns ju inget som slår känslan när man flyger hem en fredag eftermiddag när man closat en deal och ser solen gå ner över horisonten och bra musik i lurarna och en kall GT eller ett gott glas rödvin i handen.
    That's EPIC!

1 person likes this.
  6. SAS404

SAS404 Medlem

Vet inte varför, men på senaste tiden har det blivit mycket Winnerbäck av någon anledning.

2 personer gillar detta.
  7. chazzie

chazzie Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Det brukar väldigt ofta bli någon obskyr Springsteen-bootleg, fungerar speciellt bra med "working class music" om man åker Economy =}

8. Magnus_K

Magnus_K Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Nice! Hur många reser har du gjort so far? du måste lyssna mycket på Winnerbäck med tanke på alla flighter du har gjort och kommer att göra för att nå rekordet :)

9. SAS404

SAS404 Medlem

Sen 27 maj har jag gjort 47 flygningar. Ja det har blivit en del, men samtidigt är jag dålig och råkar ofta glömma hörlurarna i väskan och då får dom stanna kvar.

Spotify offline läge är guldvärt, all bra musik man på ett enkelt sätt kan lyssna på.

10. rvarttinen

rvarttinen Moderator

Land:
    Sverige Sverige
    Passar oftast på att lyssna av de podradioavsnitt jag missat.. sedan kan det bli lite vad som helst, om det inte blir någon bok som jag inte kan släppa; allt från något klassiskt till modernare (Ott, Zappa eller Nova Nova) eller kanske något avslappnande som Manesh de Moor.

Dela sidan

BusinessClass Logo

Hej och välkommen till BusinessClass!

Prenumerera på vårt gratis nyhetsbrev för att få uppdateringar och nyheter om vad som händer runtom i världen och på BusinessClass.

I'm already subscribed
BusinessClass Logo

Välkommen till utskickslistan!

Glöm inte att kontrollera din epost och bekräfta din prenumeration.

BusinessClass Logo

Gå med i BusinessClass-gemenskapen!

Gilla oss på Facebook för att få de senaste nyheterna från BusinessClass direkt i ditt flöde.

Bli medlem och delta i våra diskussioner, ställ frågor och dela med dig av din kunskap och dina erfarenheter.

Bli medlem nu!