Bästa flyget till Tokyo

Diskussion i 'Star Alliance' startad av Christian Sternudd, 10 April 2016.

1. Hej på er,

nu kan jag ju såklart skumma trådar, göra listor och dokumentera allt jag kan.

Men tänkte det kunde vara kul att höra folks åsikter om det här.

Jag har en drömresa att genomföra, Stockholm - Tokyo, inte själva flyget är väl drömmen utan mer att åka dit.

Frågan är däremot vilket *A bolag som är bäst att ta dit på reward. Självklart är jag ute efter högsta tänkbara upplevelse och klass. Är det helt enkelt Lufthansa över Frankfurt som är den ensamma vinnaren?

Är jäkligt öppen på datum så det är mer spekulation om kabin, upplevelse, resa.

2. JohanA

JohanA Medlem

Skulle säga Lufthansa F via Frankfurt eller ANA F via vilken plats som helst där du finner tillgänglighet.

Alternativ två skulle jag faktiskt säga SAS direkt. Om målet med resan är resmålet så ska inte direktflyg i en ny C-kabin underskattas, även om jag personligen inte var särskilt imponerad av hårdvaran. Mjukvaran var däremot över förväntan.

Nu framgår det inte vilket program du har miles/poäng med. Så om du har M&M miles så skulle jag hålla LX via ZRH som en annan toppupplevelse.

3. Jag har poängen på EuroBonus, sorry. Men har mer än tillräckligt för 2 pers F klass inom *A

Hade faktiskt missat att Sas börjat köra sina nya Cklass till Tokyo..trodde de bara gick New York, Hong Kong och Los Angeles?

4. agehall

agehall Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    När det gäller awards brukar mitt svar bli att det bästa flyget är det där du hittar platser...

5. Så är det såklart, men nu var det ju mer av en åsiktsinsamling ;) Har som sagt inget datum/månad spikad ens

6. Golfkillen

Golfkillen Medlem

Visst är Lufthansa via Frankfurt coolt, grym lounge för att vara lounge. Att åka bil till planet är ju lite av en boost eller vad man nu skall säga. ANA F var underbart i luften, loungen i Tokyo som vilken som helst. Dock som @JohanA säger så är SAS business också ett alternativ om det är Tokyo som är målet. Oavsett om First är bra eller inte, det kostar ändå 3000-4000 kronor mer per person än SAS i skatter.

Dr. Miles och Christian Sternudd gillar detta.
  7. Matsson

Matsson Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Lufthansa F har god tillgänglighet med kort varsel till Haneda. Reste 3 pers i November. Boka det du hittar och boka om när Lufthansa släpper platserna till Eurobonus. Trevlig resa!

Christian Sternudd och jsn gillar detta.
  8. JohnnyWilde

JohnnyWilde Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    ANA hem och Lufthansa ut?

9. NotRyan

NotRyan Medlem

Man försöker boka fast ANA F från Frankfurt ut med en så tidig flight, helst kvällen innan så man kan boka om till Lufthansa F 14 dagar innan, hem blir det ANA F via Frankfurt eller London :)

Martin Gren gillar detta.
  10. palmen

palmen Moderator

Land:
    Sverige Sverige
    Jag skulle boka en "OK" resa till Tokyo med valfritt bolag och hemersa med ANA F (om du kan hitta platser).
    När det sen närmar sig 14 dagar innan bokar du om utresan till Lufthansa F.
    Enlgit mig skulle det vara det "bästa" upplägget, men som många påtalat så finns det fler varianter. Thai och Asiana F finns som möjlighet även om de inte når riktigt lika högt som Lufthansa och ANA enligt mig.

Dela sidan

BusinessClass Logo

Hej och välkommen till BusinessClass!

Prenumerera på vårt gratis nyhetsbrev för att få uppdateringar och nyheter om vad som händer runtom i världen och på BusinessClass.

I'm already subscribed
BusinessClass Logo

Välkommen till utskickslistan!

Glöm inte att kontrollera din epost och bekräfta din prenumeration.

BusinessClass Logo

Gå med i BusinessClass-gemenskapen!

Gilla oss på Facebook för att få de senaste nyheterna från BusinessClass direkt i ditt flöde.

Bli medlem och delta i våra diskussioner, ställ frågor och dela med dig av din kunskap och dina erfarenheter.

Bli medlem nu!