Bästa flygbolaget för inrikesresor i Bangladesh?

Diskussion i 'Övriga flygbolag' startad av Charlie D, 12 Juni 2014.

1. Charlie D

Charlie D Medlem

Någon som vet vilket som är det bästa (läs säkraste) flygbolaget för inrikesresor i Bangladesh??

2. Jonas C

Jonas C Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Biman Bangladesh? De brukar köra vissa inrikesrutter med sin nya Boeing 777-300ER.

3. Charlie D

Charlie D Medlem

De har dessvärre bara en flight vid 16.00-snåret till Chittagong från Dhaka. Jag tänkte åka över dagen alltså ut morgon och hem kväll. Fler förslag?

4. Thornado

Thornado Medlem

Efter en snabb sökning på ett slumpmässigt valt datum så verkar NovoAir vara enda alternativet om du vill åka ut morgon och hem kväll. De har bara två plan och leasar båda från FlyBe, så åtminstone hårdvarumässigt så borde de vara OK ur ett säkerhetsperspektiv.

5. Charlie D

Charlie D Medlem

Tack. Jag hittar även biljetter med United Airways (UBD) och Regent...men är helt vilsen i inrikesdjungeln...

6. Alf

Alf Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Finns det något säkert flygbolag i Bangladesh? Jag skulle inte ens satt mig i deras internationella bolag.

1 person likes this.
  7. Om alternativet är att åka bil, tåg, riksha så tar jag flyget alla dagar i veckan. Så farlig är flyget inte om man jämför med dessa...

5 personer gillar detta.
  8. Charlie D

Charlie D Medlem

Håller med! Dock finns det ju flygbolag och flygbolag även i ett land som Bangladesh...frågan är vilket man ska satsa på?

9. Charlie D

Charlie D Medlem

Bumpar frågan då jag anser det högst troligt att någon av alla välberesta medlemmar har erfarenhet i ämnet.

10. Charlie D

Charlie D Medlem

Dela sidan

BusinessClass Logo

Hej och välkommen till BusinessClass!

Prenumerera på vårt gratis nyhetsbrev för att få uppdateringar och nyheter om vad som händer runtom i världen och på BusinessClass.

I'm already subscribed
BusinessClass Logo

Välkommen till utskickslistan!

Glöm inte att kontrollera din epost och bekräfta din prenumeration.

BusinessClass Logo

Gå med i BusinessClass-gemenskapen!

Gilla oss på Facebook för att få de senaste nyheterna från BusinessClass direkt i ditt flöde.

Bli medlem och delta i våra diskussioner, ställ frågor och dela med dig av din kunskap och dina erfarenheter.

Bli medlem nu!