Senaste nytt

Bästa first flygbolag o class/buisness class Köpenhamn - Dubai?

adhoc76

Medlem
3+3...det gillar jag ju inte riktigt

Fast det är ju det allra vanligaste inom Europa. Finns mycket få undantag från den regeln. Nu handlade det om Köpenhamn-Istanbul, med byte där. Om det är viktigt att undvika narrowbody så långt det går så är ju något av dina andra alternativ att föredra.
 

Loffas

Medlem
Fast det är ju det allra vanligaste inom Europa. Finns mycket få undantag från den regeln. Nu handlade det om Köpenhamn-Istanbul, med byte där. Om det är viktigt att undvika narrowbody så långt det går så är ju något av dina andra alternativ att föredra.
Aha, trodde du menade 3+3 i business från Istanbul-Dubai :)
 
Förstår nog inte riktigt hur jag hittar hans reserapporter? Han har 7.993 inlägg eller kan jag söka de på något speciellt ställe?
1. Gå till http://www.businessclass.se/forum/account/preferences och välj att visa 100 inlägg och 100 diskussioner per sida.
2. Spara ändringarna.
3. Gå till underforumet med reserapporter: Reserapporter | BusinessClass.se forum | 500 000 inlägg om resor
4. Sök efter Jonas C och läs rubrikerna för att avgöra om de funna rapporterna är relevanta.
 
Jag tror det blir svårt att kombinera de snäva reseintervallen med kravet på den bästa businessclassprodukten. Om det var jag som skulle resa till Dubai så hade jag försökt resa Köpenhamn->Wien/Stockholm->Addis Abeba->Dubai. Då får man riktiga lie-flat säten på de långa segmenten och det blir nattflyg så man sparar pengar på hotellövernattning.
 

Loffas

Medlem
Jag tror det blir svårt att kombinera de snäva reseintervallen med kravet på den bästa businessclassprodukten. Om det var jag som skulle resa till Dubai så hade jag försökt resa Köpenhamn->Wien/Stockholm->Addis Abeba->Dubai. Då får man riktiga lie-flat säten på de långa segmenten och det blir nattflyg så man sparar pengar på hotellövernattning.
Gillade verkligen denna idéen. Skall kolla upp detta närmare. Då kan man kanske få lite mer sammanhängande buisness class upplevelse också. Lite trist med 3 byten bara, men samtidigt värt det om det blir bättre upplevelse på helheten. Det innebär att man också kan flyga SAS buisness till Addis Abeba och SAS buisness har jag bra erfarenhet av....skall bli kul och se om här kan finnas bättre med biljetter. Kollade nyss Köpenhamn-Frankfurt-Dubai men fanns nästan inget kvar och bara med Turkish Airlines och 2 byten. Ditt tips låter mer intressant.
 

danielhog

Medlem
3AC8CE62-27D4-4DEB-8596-6BF16283E779.jpeg

Det här är den enda utresan jag hittar något av dina två datum med bara en mellanlandning och i business. Swiss/Austrian/Lufthansa verkar vara fulla.

På hemvägen hittar jag ingenting direkt utan allt är med två mellanlandningar. Egypt air kommer upp som förslag av sas, annars har turkish plats via MUC och Ethiopian har plats via ARN.
 

Zniper

Medlem
En sak till förresten. Ingen budget har du skrivit angående hur mycket poäng du har så jag antar du har en himla massa poäng att bränna. Då kanske Etihad first class är ett alternativ för 300.000 eurobonuspoäng alt business för 200.000p går ju till Abu Dhabi men går ju åka taxi mellan
 
Toppen