Bästa Finnair Loungen i Helsingfors

Diskussion i 'Finnair & Finnair Plus' startad av Jonas C, 14 December 2013.

1. Jonas C

Jonas C Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Kommer att flyga till Tokyo via Helsingfors om ett par veckor. På utresan har vi ett 2,5 timmars layover och på hemresan 5 timmar.

På utresan blir det förmodligen att gå raka vägen igenom passkontrollen till non-Schengen loungen. På hemresan undrar jag däremot vilken lounge som är bäst att spendera 5 timmar i. Bör jag stanna i non-Schengen eller är någon av de två Schengen loungerna bättre?

2. David

David Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Ingen expert på detaljer kring loungerna på HEL men jag tycker att du skall ta en liten vända till Almost@Home, ett lite annorlunda lounge som är rätt trevligt.

3. HKG Flyer

HKG Flyer Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Jag tänkte ta och kolla läget i Almost@home för ett par veckor sedan när jag åkte Finnair C klass men det gick ju inte för sig. Jag hade inte gjort hemläxan, för det är Priority Pass och betallounge i första hand. Verkar också som British Airways använder denna lounge.

Mer info: SSP Finland :: Almost@home Lounge

4. David

David Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Intressant. Jag och kollega kom in med AY C-biljett och hans AY Guldkort (kommer inte ihåg vilket av dem som gav inträde), vi fick dessutom access till spritskåpet utan kostnad (vilket annars är belagt med en avgift vad jag förstår). Detta var dock i påskas.

5. JonW

JonW Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    AY använde Almost-loungen från när den öppnade, men har slutat nån gång under året.
    Resultatet är att Via-loungen är knökfull under Asien-ruscherna. Förhoppningsvis blir det bättre när nya exklusivare loungen öppnar i gamla spa:t i vår.

6. Bryant

Bryant Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Reser du i C eller har du guldkort?

7. Jonas C

Jonas C Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Air Berlin Guldkort. Signade upp för en trial :)

8. Bryant

Bryant Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Du skulle hört av dig :)

9. David

David Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    OT, men vad fick du för villkor?

10. Jonas C

Jonas C Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    17000 miles på OW flyg eller 20 Air Berlin / NIKI segment på 4 månader. Blev matchad till 31 Maj 2014 och trial perioden börjar den 1 Januari. Matchade mot TK Elite.

Dela sidan

BusinessClass Logo

Hej och välkommen till BusinessClass!

Prenumerera på vårt gratis nyhetsbrev för att få uppdateringar och nyheter om vad som händer runtom i världen och på BusinessClass.

I'm already subscribed
BusinessClass Logo

Välkommen till utskickslistan!

Glöm inte att kontrollera din epost och bekräfta din prenumeration.

BusinessClass Logo

Gå med i BusinessClass-gemenskapen!

Gilla oss på Facebook för att få de senaste nyheterna från BusinessClass direkt i ditt flöde.

Bli medlem och delta i våra diskussioner, ställ frågor och dela med dig av din kunskap och dina erfarenheter.

Bli medlem nu!