Senaste nytt

Bästa första klass upplevelsen till USA?

Josh

Medlem
Hej,
Flög F för första gången förra sommaren med BA. (CPH-LHR-LAS) Concorde Room på LHR var en makalös upplevelse!
Hade kanske en väldig tur med besättningen för Kaptenen kom ner o pratade ett antal minuter individuellt med förstaklasspassagerarna!
Servicen var grym med bland annat Perrier Jouet Belle Epoque samt Johnny Walker Blue Label. För mig var detta en höjdare!
Åkte Lufthansa Businessclass till LAX (747-8) vid nyår och det var en höjdare. Hemresa från SFO-LHR 747-400 var en grym besvikelse med sura o trötta stewards och icke fungerande stol och underhållning.
Lycka till! (Härligt bekymmer du har....)

Har kikat lite mer på Concorde Room och BA:s F och visst, verkar vara toppklass!
 

Josh

Medlem
Ja, Asien verkar vara dödsdömt... Fått för mig att Lifemiles prioriterar direktflyg vid sina sökningar, så om det finns ett annat bolag som också flyger direkt mellan orterna, då är det ganska kört (SWISS verkar vara sista prio). Brukar avgränsa sökningen till bara SWISS, och sedan utgå från ZRH.

Bara att prova sig fram :)

Jag håller själklart öppet för LH och FCT! Dumt vore det annars! Härligt att du gillar markservicen. Filmer och reportage vittnar ju om en mycket trevlig upplevelse. Föredrar nog Porsche till planet! :)
 

Josh

Medlem
Utan hänsyn till tillgång skulle jag försöka pricka in B747 retrofitted. Säng+stol på upper deck. Närmare private jet känsla än så kommer du inte. Att toaletterna är små spelar ingen roll, det är ju inte där du spenderar tiden!

Dessutom, har du tur kan det nog hända att LH matcher en BA-rea i F från London igen. För någon månad sedan gick det att flyga LH F LHR-NYC för ca 25.000 SEK om jag inte minns fel.

Fick läsa på lite om "Retrofited"! Verkar inte alls dumt!
 
Toppen