Senaste nytt

Bästa första klass produkten på marknaden?

Skyraider

Medlem
Nej. Det var inte ett klagomål på mattypen.

Jag har ätit god kinesisk mat både på flyg (Cathay) och i Kina. Stilen på maten i CA F var snarare kinarestaurangen i Arboga.
 

Rustscheff

Medlem
Min egen ranking:
Helheten med LH i dag är oslagbar.
1) Nya LH F på 744 med stol och säng samt FCT, limo och nu assisted immigration SAMT bättre mat och dryck SAMT lägre priser är en oslagbar kombination.
2) LH F 380
3) SQ F (suites) 380
4) TG F 380
5) LX F 380
6) BA F 744
7) LH F 744 gamla stolarna
8) LH F 330 gamla stolarna
................................
106) UA F domestic/Hawaii

Detta är bara baserat på min egen erfarenhet. Jag är säker på att ANA/Qatar/Etihad också har en utmärkt produkt.
 

Skyraider

Medlem
Knepet är tydligen att _inte_ äta kinamat på CA utan att ta västerländsk. Intressant. Kinamaten på Cathay brukar vara utmärkt. Jag fick i och för sig inlagd manet en gång och det var inte så gott (men det var knappast Cathays fel eftersom det inte är gott på land heller).
 

flying

Medlem
Helheten med LH i dag är oslagbar.
1) Nya LH F på 744 med stol och säng samt FCT, limo och nu assisted immigration SAMT bättre mat och dryck SAMT lägre priser är en oslagbar kombination.
.

Ja, LH har verkligen en bra produkt. Har man assisted immigration i USA också?
 

Senator

Moderator
Ja, LH har verkligen en bra produkt. Har man assisted immigration i USA också?

Det ryktas om att man har löst detta i USA nu för HON och First. Jag har fått hjälp av Swiss på JFK några gånger, men inte Lufthansa. Jag testar om snart två veckor :)
 

flying

Medlem
Det ryktas om att man har löst detta i USA nu för HON och First. Jag har fått hjälp av Swiss på JFK några gånger, men inte Lufthansa. Jag testar om snart två veckor :)

Rapportera gärna hur det gick! Är det standatd på SWISS? Ska flyga F med dem till ORD i September.
 

Senator

Moderator
Rapportera gärna hur det gick! Är det standatd på SWISS? Ska flyga F med dem till ORD i September.

Inte helt standard :) Kom att tänka på att LH hjälpte mig på SFO också, ute 10min efter vi lämnade planet

Första gången med LX var det bara HON men jag fick följa med
Andra gången var det Schweiz ambassadör till FN jag hakade på, och vi gick genom diplomatkön :) Det tackar vi för då det var så illa där nere att man inte fick släppa folk ner från gaterna. Som tur hade jag allt med mig och var därifrån 10min efter dörren öppnades.
 

A380*G

Medlem
Min egen ranking:
Helheten med LH i dag är oslagbar.
1) Nya LH F på 744 med stol och säng samt FCT, limo och nu assisted immigration SAMT bättre mat och dryck SAMT lägre priser är en oslagbar kombination.
2) LH F 380
3) SQ F (suites) 380
4) TG F 380
5) LX F 380
6) BA F 744
7) LH F 744 gamla stolarna
8) LH F 330 gamla stolarna
................................
106) UA F domestic/Hawaii

Detta är bara baserat på min egen erfarenhet. Jag är säker på att ANA/Qatar/Etihad också har en utmärkt produkt.

Kan bara hålla med om nummer 1 på listan. Nummer 5 har jag dock svårt att tro på... ;)
 
Hur många här har flugit EK F ?? Tänkte om man kunde få några intryck från från några som åkt de om man ska välja En lång A380 flight (14tim 35min) eller två kortare 7-8 timmars flighter ombord B777?
 
Toppen