Senaste nytt

Bästa första klass produkten på marknaden?

Fredrik

Medlem
För att svara enkelt på din fråga - Ja det kan det :)

Kapar tråden med mina egna ytterst subjektiva upplevelser på bästa första klass upplevelsen. Vore kul att få höra vad andra har för "listor" och/eller synpunkter på bästa första klass upplevelsen.

Intercont.

1. SQ 77W

Har bara provat en handfull F-produkter och den här är etta hos mig också. Den är iofs den enda jag testat mer än en flygning. Ingen F har varit dålig.
 

nime

Medlem
Har kun testet EK F, LH F og TG F. Får man et entusiastisk og glad crew i toppform, så er det nesten hele opplevelsen med å fly F, synes jeg. Har hatt det fantastisk på alle EK F-flyvninger, en meget bra opplevelse på ny LH F og en dårlig opplevelse på gammel LH F, og TG F er litt "så där" (men ikke dårlig). Hardware er stort sett bra på alle, man lider ingen nød uansett :)

Om jeg skal rangere det jeg har prøvd, blir det slik:
1. EK F A380
2. LH F A346 (ny)
3. TG F A346
4. LH F A346 (gammel)
 
Last edited:

palmen

Moderator
Av de jag testat (vilket inte är många) så rankar jag de enligt följande

1. OZ F B747-400 Combi
2. CX F B777-300ER
3. TG F A380
4. TG F B77W (Jet Airways)

CX F hade nog rankats på första plats om det inte vore för att det bara var en flygning på 1 timme, går inte riktigt att jämföra på ett rättvist sätt mot en LongHaul med OZ. CX F lovade så mycket mer och den hårda produkten var mycket bättre än på OZ, det lilla jag han med i mat och dryckväg var minst lika bra som på OZ (även om man inte ska jämföra en 9-rätters mot en 2-rätters).
 

flying

Medlem
Ser ut som att detta är en väldigt *A fokuserad diskussion:D. Har begränsad F-erfarenhet, men 4 leg med BA, 2 med TG och ett med CX. De 6 ben jag flög med BA och var bra, men inte i närheten av totalupplevelsen med Cathay.

Tyvärr så är min F erfarenhet väldigt begränsad (läs obefintlig) av OW men jag jobbar på det. Undertiden är det roligt att ta del av er andras erfarenheter.
 

Dr. Miles

Expert
Jag har provat följande flygplansmodeller:


Min rankning av stolen (ej helhet) är som följande:
  1. Cathay Pacific Boeing 747
  2. Air China Boeing 777-300ER (nya stolar)
  3. THAI Boeing 777-300ER (Jet Airways)
  4. Singapore Airlines Boeing 747-400
  5. THAI Airbus A340-600
  6. THAI Boeing 747 (samma stoltyp som på Airbus A340-600)
  7. Air China Boeing 747
  8. United Boeing 777
  9. Lufthansa B747 (gamla First class stolar)
  10. THAI Boeing 747 (gamla sammet tyg stolar)

  11. Singapore Airlines Boeing 777 (regional)
  12. Dragonair Airbus A330

Som flygbolag rankar jag som följande
  1. Cathay Pacific
  2. Singapore Airlines
  3. THAI
  4. Lufthansa (pga jag har inte provat FCT)
  5. Dragonair
  6. United
  7. Air China
 

Skyraider

Medlem
Jag har flugit följande i F

Air China 773
Cathay 346
Cathay 747
BA 747
BA 777
UA 777
Asiana 747
Qantas 747
Lufthansa 346 (ny)
Lufthansa 346 (gammal)
Lufthansa 380 (ny)
Lufthansa 343 (gammal)
Lufthansa 747 (gammal)

Skulle ranka LH 380 som bästa hårda produkt, Asiana och Cathay som bästa mjuka. UA och Air China som sämst totalt. Air Cina hade både sämst mat och sämst service.
 

A380*G

Medlem
Ni klagar bara, inrikes Kina är helt ok mat och den som serveras i F internationell är nog många klasser bättre. Det är olika matkultur och att säga att den är dålig betydér ofta att man själv inte gillade smaken. Ni skulle veta vad mina kinesiska kollegor tycker om maten i Sverige......
 
Toppen