Bästa första klass produkten på marknaden?

Diskussion i 'Flygbiljetter' startad av toer00, 10 Juni 2013.

  1. toer00

    toer00 Medlem

    Ort:
    Stockholm
    Land:
    Sverige Sverige
  2. flying

    flying Medlem

    Land:
    Sverige Sverige
    För att svara enkelt på din fråga - Ja det kan det :)

    Kapar tråden med mina egna ytterst subjektiva upplevelser på bästa första klass upplevelsen. Vore kul att få höra vad andra har för "listor" och/eller synpunkter på bästa första klass upplevelsen.

    Intercont.

    1. SQ 77W
    2. NH 77W Square
    3. LX 330 nya F
    4. EK 77W nya F
    5. Lufthansa 380
    6. NH 77W gamla F
    7. TG 77W Jet airways
    8. LX 340 gamla F
    9. EK 380
    10. Lufthansa 744 gamla F
    11. TG 380
    12. EK 340-500
    13. EK 77W gamla F
    14. TG 744 gamla F
    15. TG 346 gamla F
    16. TG 747 riktigt gamla F
    17. EK 330


    Regional.

    1. OZ 744
    2. Lufthansa 346 gamla F
    3. UA 744
    4. SQ 777 regional
     
  3. Nu har jag inte alls samma erfarenhet med att flyga F som flying, men jag tycker man måste titta på en helhet från vilka tjänster som finns innan resan påbörjas, till bemötande på flygplatsen, lounger, transfer, tjänster vid ankomst i tillägg till hårdvaran ombord, mat & dryck och allmänt bemötande av kunder. Det sista är det svåraste då vissa delar är kulturella och kan kännas svårt i vårt egalitära samhälle.

    Min ranking är baserat på helhet med ovan bedömningspunkter:
    1. Lufthansa F (gammal) B747-400
    2. LX F A330-300
    3. British Airways F B777-300ER
    4. AF F B777-200ER
    5. British Airways F B747-400
     
  4. Glenn E

    Glenn E Medlem

    Ort:
    Göteborg
    Land:
    Sverige Sverige
    Jag har ju ingen erfarenhet av F.
    Det bästa jag åkt är SQ A380 C.
    Jag fick en visning av F i SQ A380 efter vi landar.
    Mycket bra naturligtvis.
    Det känns ju bra att ha en bokning i ANA F på 77W Tokyo - Frankfurt.
    På ditvägen vill jag ha Lufthansa F (Har Lufthansa A380 C just nu).
    Vilken hårdvara hos Lufthansa F ska jag välja från Frankfurt till Kina/Japan eller Korea?
    Jag antar att mjukvaran är densamma oavsett flygplan.
     
  5. flying

    flying Medlem

    Land:
    Sverige Sverige
    Håller helt med dig om att det skall vara helheten som gäller. Kan dock erkänna att det som väger tyngst i min ytterst ovetenskapliga och subjektiva bedömning är "hårdvaran" på flyget.

    ANA F 77W det är bara att gratulera till ett utmärkt val såvida du ine reser tillsammans med någon.

    Ilandsproblem men jjag skulle nog sattsa på det säkraste kortet för nya stolar vilket borde vara Tokyo det är väl också den längsta flygningen. Även om jag inte är något "big fan" av A380 så har ändå Lufthansa det bästa konceptet på dessa flygtyper som jag testat (EK och Lufthansa) då de endast har 8 stolar!
     
    Last edited: 4 Juli 2013
    1 person likes this.
  6. För mig beror det lite på dag eller nattresa. Jag är mer intresserad av toppen hårdvara på natten, det är skälet att jag rankade gamla Lufthansa F etta då helheten på dagsresa är trots allt mycket bra.

    Är dock väldigt förväntansfull inför nya F och B747-8i om 3 veckor
     
    1 person likes this.
  7. flying

    flying Medlem

    Land:
    Sverige Sverige
    Ja, gamla Lufthansa F är givetvis också väldigt bra för en dagsflygning. IFE på dessa har dock en del övrigt att önska.

    Skulle jag också vara... Lufthansa F 747-8 skulle vara ett rent nöje att få prova. Där får du ju inte bara en riktigt bra hårdvara utan en markservice som heter duga också! Hoppas du kan knåpa ihop ett repotage vi andra kan dregla över :)

    Förresten orsaken till att jag rankar SQ 77W högst är nog för att det var första gången jag flög F
     
    Last edited: 4 Juli 2013
  8. A380*G

    A380*G Medlem

    Land:
    Sverige Sverige
    Du ska välja B747 retrofitted med både säng och stol. Mer PJ-känsla går inte att få på en reguljärflygning med ett stort plan.

    FRA-KIX brukar ha väldigt bra tillgång på awards.


    En generell kommentar, en del i denna tråd har rankat "upplevelsen" efter hårdvaran. Hårdvaran är ju konstant oavsett vilket humör man själv eller besättningen är på. Det är mjukvaran som gör upplevelsen. En dålig crew kan förstöra både aptit och harmoni, det kan ingen stol i världen ändra på.
     
    3 personer gillar detta.
  9. flying

    flying Medlem

    Land:
    Sverige Sverige
    Det är därför vissa bolag har "dörrar" att stänga om sig
     

Dela sidan

BusinessClass Logo

Hej och välkommen till BusinessClass!

Prenumerera på vårt gratis nyhetsbrev för att få uppdateringar och nyheter om vad som händer runtom i världen och på BusinessClass.

I'm already subscribed
×
BusinessClass Logo

Välkommen till utskickslistan!

Glöm inte att kontrollera din epost och bekräfta din prenumeration.

BusinessClass Logo

Gå med i BusinessClass-gemenskapen!

Gilla oss på Facebook för att få de senaste nyheterna från BusinessClass direkt i ditt flöde.

Bli medlem och delta i våra diskussioner, ställ frågor och dela med dig av din kunskap och dina erfarenheter.

Bli medlem nu!
×