Senaste nytt

Bästa första klass lounge?

Senator

Moderator
Om man nu inte lyckas få en bokning med LH i F utan får välja något av de andra *A-bolagen för en F-tripp till Asien, vilken avreseflygplats (i Europa) hade ni då valt med avseende på upplevelse på marken.

Swiss i Zurich om du vill ha Star, annars ingen.. Gemensamma Star F loungerna på CDG eller LHR är inte så mycket att tala om. Nu använder väl iofs TG och SQ T3 på LHR, så det utgår i alla fall. Kanske SQ F loungen på LHR, men tror inte det gör så mycket.
 

GillBates

Medlem
Förmodligen blir det TG eller OZ som jag reser med, men man kommer väl inte åt Swiss F lounge i Zurich vid resa med ngn av dom bolagen?
 
Vad har man tillträde till om man flyger DEL-SIN i F med SQ? Förmodar att TPR inte fungerar vid arrival?
SIN-DEL, är det den kortaste rutten SQ flyger med F som är bokbart med LM?
 
Last edited:
Jag kan inte kolla just nu men är det inte Singapore-Jakarta (CGK) den kortaste sträckan där det finns First class på Singapore Airlines flygning? (dock i regional konfiguration)

Tack så mycket. Det fanns otroligt mycket tillgång på den rutten i "F".
37.500 Miles enkel väg. Klart mer valuta att välja SIN-DEL (55.000 Miles enkel) dock om man ser till antalet flygtimmar men det var inte det som var tanken utan mest för att prova på TPR.

Jag hittar ingen informationssida om The Private Room som visar hur reglerna ser ut.
Om man ankommer med F och åker vidare i C samma dag t.ex eller är det bara F avgångar som räknas?
 
Last edited:

Ricci

Medlem
Jag håller Air France La Première loungen högst på min lista.
Men jag har inte besökt LH FRA FCT än....(hoppas att göra detta inom någon månad.
 
Tvivlar starkt på att du får tillgång till lounge i Singapore vid ankomst.

Det är väl 777-200 på den rutten numera?
Edit: Kollade KVS och såg att det var både 772 och 773. Får funderar på om det är värt en T/R.

Nej, tror inte heller att man har tillträde till loungen vid arrival men tänkte ändå fråga.
 
Last edited:

Patrick

Medlem
Kanske fel tråd att ta upp detta i, men jag blev så till mig att jag drar till med min fundering här. Är det fel så ber jag om ursäkt i förskott. :)

Jag brukar inte bry mig så jättemycket om just F, utan blir jätteglad då jag lyckas uppgradera mig till C. :)

Men detta med bonusresor får mig att drömma om en resa till Asien (dit jag oftast reser) med LH F (för att uppleva F i Frankfurt t.ex.). Även SQ i F vore en dröm...

Hur stor chans är det att jag fixar en award t.o.r. i F, ARN (startpunkt) via FRA till t.ex. SIN eller PVG? Med Eurobonuspoäng?

:)
Patrick
 
Toppen