Senaste nytt

Bästa företagskortet

oneM

Medlem
Om jag har förstått rätt, man kan knyta sitt SAS EuroBonus nummer till AMEX företagskort, därmed man kan få EuroBonus extrapoäng.
Jag tror att det är enda företagskort som ger flygpoäng. (Diners företagskort ger inga poäng.)
Är detta fortfarande möjligt?
 

Dr. Miles

Expert
Är detta fortfarande möjligt?
Jag vet inte. Däremot ser det ut som man kan tjäna Membership Rewards poäng även med företagskort.
Sedan kan man konvertera Membership Rewards till bl a flygpoäng.

Effektiva Globala Företagens Betalningslösningar | American Express Sverige
American Express skrev:
Membership Rewards®

Vårt Membership Rewards®- program hjälper dig få mer ut av ditt Företagskortprogram. Tjäna Membership Rewards®- poäng på din spendering.
http://catalogue.membershiprewards....roductType=Travel&categoryName=se_8a_Airlines
 

fredrik996

Medlem
Ja finns det egentligen något bra företagskort? eller är det SAS MAstercard och en dublett som man kör allt firmajoks på?
Eller extra SAS AMEX som man kör firmans utgifter på?

Jag skulle ju helst vilja ha ett bra kort som ställer ut fakturan i företagets namn.
 

Matsson

Medlem
Bästa lösningen är Amex Elite privat om du har eget bolag. Månatliga överföringar från företag till privatkontot för att täcka spend samt enkel korrigering i balansräkningen. Jag har gjort så i
Över 10 år och får 20/100 på alla företagsutgifter som är möjliga att ta på kortet.
Räcker lätt till en LH First vartannat år för två pers.
 

Walter

Medlem
Bästa lösningen är Amex Elite privat om du har eget bolag. Månatliga överföringar från företag till privatkontot för att täcka spend samt enkel korrigering i balansräkningen. Jag har gjort så i
Över 10 år och får 20/100 på alla företagsutgifter som är möjliga att ta på kortet.
Räcker lätt till en LH First vartannat år för två pers.

Har själv klurat på detta. Tar bara emot i egenföretagarsjälen att betala 4000kr per år privat som eg är en firmagrej.
 

kaktusen

Medlem
Avgiften går ju att dra av...... Jag har haft ett Eurocard Gold företagskort i många år men det är nu cancellerat. Hade det mest som ett backup kort om något skulle gå åt helvete. Eftersom man inte får några poäng så är kortet värdelöst (för mig). Om Amex Elite är värt 4000 i avgift beror ju på vilken spend du har?
 

Walter

Medlem
Nja. Att göra avdrag för en privat kreditkostnad i ett AB är väl inte helt snyggt. På företagskortet är spend ca 250kkr och ungefär samma privat. Hade varit nice att samköra.
 

SNIFF

Medlem
Jag vet flera företag som har som policy att man får skaffa eget kort och de tar årskostnaden. Det är inga problem.
 
Toppen