Senaste nytt

Bästa economyflighten någonsin (Lufthansa till Miami)

Dr. Miles

Expert
Nu har det blivit för mycket OT.
Den här tråden handlar om bästa Economy class upplevelse, inte om immigration i USA.

Jag har inte tillgång till datorn just nu men jag tror att det finns en tråd där vi har diskuterat om immigration i USA.
 

Holloman

Medlem
Flög FRA-MCO i somras just med baktanken att slutdestinationen skulle vara första landning i USA. Vi var också väldigt nöjda med Lufthansas service i Economy. Maten var helt OK. De gick runt ett stort antal gånger och bjöd på dricka, vatten och snacks. Personalen var helt OK även om jag inte minns att de var ett under av vänlighet.

Som helhet så skulle jag gärna ta vägen via Frankfurt igen om jag skall någonstans i USA annat än de vanliga EWR, ORD, IAD eller SFO.
 
Nästa gång blir det SAS för barnen då alla 3 har poäng så de kan uppgradera till C alt. Y men sen har dom redan upplyst mig om att det inte är aktuellt med SAS någon fler gång, de tyckte BA var ok men vill helst bara åka 380 med Lufthansa hädanefter. "Snålsas ville ju ha betalt för dricka och inte gick det att se filmerna som man ville heller" :eek:
Ja, när man flugit LH A380 kan man inte tänka sig att åka SAS A340. De tar ju betalt för allt man dricker (förutom vatten) mellan måltiderna och de tar ju också betalt för choklad och salta pinnar. LH:s lilla buffé i galley med gratis dryck (t.om. alkohol), choklad och salta pinnar förhöjer känslan att man får mer för pengarna. All-inclusive i alla klasser är nice-
 

Trox

Medlem
Roligaste var nog till Johannesburg med Air Portugal tidigt 90-tal. De flög Tristar och jag hade alltid velat flyga med en innan det blev för sent. Planet ned var knappt halvfyllt så personalen var inte sönderstressad direkt. På hemvägen bjöd man på mellanlandning i Gabon.

Bästa är nog LH A380 till USA, med viss konkurrens från någon resa jag gjorde med Singapore Airlines 777.

Sämt hittills är Virgin Atlantic.

Sorry att det blev lite andra bolag än LH också i inlägget.
 
Last edited:
Två upplevelser som ligger bra till. Dels FRA-NRT i LH A380, April 2011. 5 veckor efter tsunami och efterföljande nukleära katastrof. Kärran var väl fylld till 20-30%, max. Hade en hel fönster-rad + mittenrad till mitt förfogande. Blev uppassad som aldrig förr och kunde ligga raklång i raden. Kändes konstigt på nåt sätt. Men personalen höll lågan uppe och var framme sekunden innan glaset var halvtomt.

Andra economyflygningen som jag vill lyfta fram är faktiskt JJ's LHR-GRU (TAM alltså). Deras nya 777:eek:r med eluttag såväl som USB i economy. Bra med plats, trevlig personal, amenity kit och bra med mat/dryck.

På lördag skall jag testa SQ CPH-SIN. Hoppas på en, under omständigheterna, trevlig upplevelse.
 

Akt

Medlem
Ja, när man flugit LH A380 kan man inte tänka sig att åka SAS A340. De tar ju betalt för allt man dricker (förutom vatten) mellan måltiderna och de tar ju också betalt för choklad och salta pinnar. LH:s lilla buffé i galley med gratis dryck (t.om. alkohol), choklad och salta pinnar förhöjer känslan att man får mer för pengarna. All-inclusive i alla klasser är nice-

En stor fördel för oss nordbor är de direktflygningar som går med SAS, är nog största anledningen till att jag ofta väljer SAS när jag skall flyga längre sträckor. Jag värderar 3-4 timmars kortare restid per riktning ganska högt.
 

Storsteffe

Medlem
En stor fördel för oss nordbor är de direktflygningar som går med SAS, är nog största anledningen till att jag ofta väljer SAS när jag skall flyga längre sträckor. Jag värderar 3-4 timmars kortare restid per riktning ganska högt.

Helt klart, om man ska till Chicago eller New York så det ju inte värt att leta alternativ i eco iaf.
 

Zwizz

Medlem
Cathay Pacific LHR-HKG i oktober blev en positiv överraskning.B777W otroligt trevlig personal och service nivå jag inte upplevt i eco_Om det blir omvägen via LHR nästa gång är det Cathays förtjänst.
 
Toppen