Bästa Economy i Europa?

Diskussion i 'British Airways, Executive Club' startad av Stefan62, 25 Juni 2012.

1. Stefan62

Stefan62 Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Vi kan läsa mycket på BC om bästa C i Europa, men vilket bolag anses ha bästa Economy - med avseende på service och utbud?

Jag minns mycket väl den tid då t ex KLM serverade full, (oftast kall), måltid på den korta flygningen från Stockholm till Amsterdam i Economy. Jag vill även minnas att SAS så sent som 1998 hade full service inom Europa i Economy.

2. Austrian, Swiss eller Turkish i min erfarenhet... Dock har alla relativt långa resor från ARN så det styr delvis konceptet (tidtabell längre än 2t).

3. Jag håller med Senator. Definitivt SWISS och Turkish Airlines.
    Jag har inte åkt med Austrian för många år, så kan jag inte uttala om kvaliteten idag.

På KLM, om man sitter längre fram i ekonomiklass, kan det hända att sätet har elkontakt. Vilket är ett stort plus.

4. erhel

erhel Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Jag uppskattar British Airways och Swiss i Europaeconomy. Mycket baserat på att man får något att äta och fri bar, men framför allt på att jag uppskattar den relativt jämnt höga servicenivån som man får från bolagen.

5. British Airways och Czech tycker jag, men hört bra saker om Swiss.

6. SWISS & TK... Kanske liten fördel för SWISS.

7. Concorde

Concorde Founding Member

Land:
    Sverige Sverige
    British Airways för mig. Får alltid plats med benen (189cm lång), man får en macka att käka samt kan släcka törsten på valfritt sätt.
    För priset till London är det mycket god valuta.

8. Mikael

Mikael Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Jag skulle rösta på Turkish, finns få bolag inom Europa som kan mäta sig med dem i ekonomiklass.

9. Magino

Magino Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    British Airways placerar sig över OS på grund av att de har bättre groggvirke ;) Men alla har vi våra olika prioriteringar.

10. 011430121

011430121 Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    "Groggvirke" inte hört det ordet på 20 år, vilket "Groggvirke" är det Du föredrar?

Dela sidan

BusinessClass Logo

Hej och välkommen till BusinessClass!

Prenumerera på vårt gratis nyhetsbrev för att få uppdateringar och nyheter om vad som händer runtom i världen och på BusinessClass.

I'm already subscribed
BusinessClass Logo

Välkommen till utskickslistan!

Glöm inte att kontrollera din epost och bekräfta din prenumeration.

BusinessClass Logo

Gå med i BusinessClass-gemenskapen!

Gilla oss på Facebook för att få de senaste nyheterna från BusinessClass direkt i ditt flöde.

Bli medlem och delta i våra diskussioner, ställ frågor och dela med dig av din kunskap och dina erfarenheter.

Bli medlem nu!