Senaste nytt

Bästa Business Class upplevelsen med SkyTeam 2012?

gdaily

Medlem
SkyTeam var faktiskt mitt första guldkort (KLM) och min första first-classredemption (Air France till Los Angeles). Men de försämrade sitt poänguttag något enormt så jag statusmatchade till Bmi, och på den vägen blev det sedan att jag hamnade hos BA... Så kan det gå, alla tre allianserna :)

Man blir nästan lite nostalgisk.
 

Homer

Medlem
Ja men de har sällan First/Business class rea förutom till Nordamerika.
Att det saknar ett bra FFP inom Skyteam (jämfört med Star Alliance och oneworld) bidrar nog också färre fans*.

*Detta behöver inte att betyda färre resenär.

Jag menade egentligen att de har förutsättningar men tar inte vara på dem speciellt bra.
 

snurran

Ny medlem
Flög med emirates male -london nyårsafton när vi gick till gaten i dubaie så gick min fru och jag på var sin sida vid gaten.
Då hör från min fru börja prata ni kan väl inte ändra våra platser dom är bokade,då säger hon som står vid nin gate grattis ni har blivit
uppgraderade till busniess.champange så fort man steg in i planet,6-7 rätter att välja på till mat,förstklassig underhållning.Om man inte ville sova eller sitta vid stolen hela tiden så kunde man gå till baren i bak och mingla.Aldrig varit så pigg efter en flygning förstklassigt enirates a380
 
Last edited:

agehall

Medlem
Välkommen hit Snurran.

Tyvärr handlar denna tråd om bästa businessflighter 2012 inom SkyTeam. Emirates är inte med i SkyTeam (eller någon annan allians heller för den delen) så ditt inlägg är lite felplacerat. Skriv dock gärna lite om hur flighten var på Flyg - BusinessClass.se
 
Toppen