Senaste nytt

Bästa Business Class to New York

Storsteffe

Medlem
Det var den jag pekade på, det är ett hyfsat pris och man vet aldrig med reor så är du låst på datum skulle jag nog slå till. Det finns ju massor av varianter till det priset med OW om man vill "nörda" ner sig lite mer.
 

kristerj

Medlem
Vad till exempel denna rea från BA? 15,000 SEK/person. Eller vänta yterligare?

Outbound - Thursday 6 Feb, 2014
10:45
6 Feb 12:25 Arlanda (Stockholm) Heathrow (London) BA0775
British Airways Club Europe
14:20
6 Feb 17:20
6 Feb Heathrow (London) John F Kennedy (NY) (New York) BA0173
British Airways Club World

Inbound - Monday 10 Feb, 2014
21:30
10 Feb 09:25
11 Feb John F Kennedy (NY) (New York) Heathrow (London) BA0114
British Airways Club World
10:30
11 Feb 14:05
11 Feb Heathrow (London) Arlanda (Stockholm) BA0778
British Airways Club Europe

Taxes, fees and carrier charges per person
Total price**

2 Adults 11,010.00 SEK 4,091.00 SEK 30,202.00 SEK

Jag tycker att detta ser bra ut, du får vettiga flygtider, tillgång till BAs fina lounger på LHR. Det är ju också en 747:a som kan vara trevligt att flyga med, om man inte har prövat på det förut. Sätena är ju lie-flat och jag sover bra i dessa. Är man dessutom två som åker sitter man med ansiktena mot varandra, så det blir enkelt konversera. Ibland kan det komma reor med priser ner mot 13.500:-/pers, men det är ingen garanti att en sådan rea dyker upp inför de datum du vill åka.
 

jaros1f

Ny medlem
Toppen - bara undrar, är det 747an? Seatguru säger 777? Eller tittar jag fel?

British Airways Flight #0173

Nonstop
Route Flight # Depart Arrive Aircraft Amenities
LHR -> JFK 173 2:20p 5:20p Boeing 777

ritish Airways Flight #0114

Nonstop
Route Flight # Depart Arrive Aircraft Amenities
JFK -> LHR 114 9:30p (+1)9:25a Boeing 777
 

kristerj

Medlem
Toppen - bara undrar, är det 747an? Seatguru säger 777? Eller tittar jag fel?

British Airways Flight #0173

Nonstop
Route Flight # Depart Arrive Aircraft Amenities
LHR -> JFK 173 2:20p 5:20p Boeing 777

ritish Airways Flight #0114

Nonstop
Route Flight # Depart Arrive Aircraft Amenities
JFK -> LHR 114 9:30p (+1)9:25a Boeing 777

Du har helt rätt, det var jag som kollade på gammal info, det är en 777:a i båda riktningarna. Du kan ju välja att åka 7.30 till LCY på utresan i stället för i stort sett samma pengar. Då får du åka med BA001 (Airbus 318 med 32 platser enbart business) till JFKoch slipper immigration på JFK. Du kan spara 1 -2 timmars väntan i kö om du väljer det alternativet istället.
 

JensE

Medlem
BA 114 är en 777 på den dagen.
De flyger både 777 och 747 mellan JFK-LHR, Så om du vill resa med en 747:a välj en annan avgång.
Observera att BA 114 är sleeper service så du inte postar sedan att BA är sämsta Business Class produkten någonsin efteråt ;)
(Sleeper Service = Du äter middag i loungen innan avfärd och ombord finns endast en lättare måltid)
British Airways - Sleeper Service
 

sembl

Medlem
Hej! Har precis landat i NYC efter en flygning med BA001 från LCY. Vill du ha en väldigt trevlig upplevelse så tar du BA från ARN till LCY och sedan vidare till JFK. Kan garantera att du får en trevlig flygning och att flyga en A318 över Atlanten med bara 32 personer ombord är en väldigt trevlig känsla och den är svårslagen.
SAS till EWR direkt är en väldigt bra flight. SAS levererar alltid på longhaul i C. Visserligen är deras stolar inte de bästa men på en dagflight till NYC är de super. På hemvägen finns dock andra bättre alternativ men då måste man mellanlanda vilket är en klar nackdel. Swiss har ju en fantastisk C-klass t.ex.
Har inte kollat priserna för din resa men ovan har du några av mina tankar.

Håller fullständigt med. Flyga ARN-LCY 0720-0900 och sen LCY-JFK 0945-1300 är helt outstanding. Stolarna är riktigt sköna, och riktigt bra crew där man känner sig väldigt väl omhändertagen.
 

jaros1f

Ny medlem
JensB, sleeper service låter utmärkt . Då sover man bättre ... Och jag gillar också 747s sitta mot varandra och konversera. Vi är ju två.

Alla: Jag vet att det är individuellt, och jag har också läst den finna artikeln om BA001 - men ändå: vad skulle ni välja - Business Class i BA 747, 777, eller 001?

P.S. Sedan lovar jag att inte ställa så många frågor hela tiden . tack igen för all nyttig hjälp!
 

kristerj

Medlem
Jag skulle rangordna dem så här

1) BA001 - en speciell, lite exklusiv känsla + snabb immigration
2) 747 upper deck, avskiljt, gott om förvaringsutrymmen, bara 20 pax där uppe
3) 747 lower deck
4) 777 - lite mer "sovsalskänsla" än på 747 lower deck

Om du flyger "sleeper service" på hemvägen spelar det nog inte så stor roll om du väljer 747 eller 777
 

Storsteffe

Medlem
JensB, sleeper service låter utmärkt . Då sover man bättre ... Och jag gillar också 747s sitta mot varandra och konversera. Vi är ju två.

Alla: Jag vet att det är individuellt, och jag har också läst den finna artikeln om BA001 - men ändå: vad skulle ni välja - Business Class i BA 747, 777, eller 001?



P.S. Sedan lovar jag att inte ställa så många frågor hela tiden . tack igen för all nyttig hjälp!

Man sitter mot varandra även på 777, skulle ta 747 och om möjligt övervåningen.
 
Toppen