Bästa business class till Tokyo och hem från Hongkong?

Diskussion i 'Flygbiljetter' startad av peterlagne, 15 Februari 2013.

1. peterlagne

peterlagne Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Funderar på en kryssning från Tokyo till Hongkong i oktober. Jag har aldrig flugit till Asien förut och undrar vilka bolag och plan som är bäst.
    När brukar businessclass kampanjer efter sommaren dra igång? Ska man vänta med bokning?

2. Det beror på vad du anser att det är viktigt.
    • Pris
    • Komfort
    • Service
    • Poäng (miles)
    Använder du poäng? eller betalar du själv?

Du får gärna berätta mer.

1 person likes this.
  3. 011430121

011430121 Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Kampanj priser brukar bara vara tur och retur till/från samma destinationer

Last edited: 15 Februari 2013
  4. En sanning med modifikationer.....

Inom samma region går det normalt att ha "open jaw". Jag hade nästan samma rutt i september; dock till HKG och hem från NRT. Gick på 19 000kr med British Airways inkl gratis OpUP till F på vägen hem :)

Köpes i augusti rean efter booster kampanjen startade...

5. Roger J

Roger J Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Jag skulle ha is i magen och vänta till slutet av Augusti och hålla tummarna för ett kampanjrace...

6. peterlagne

peterlagne Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    OK, kanske lite knapphändig info. Viktigt för mig är komfort och service, kort flygtid med max 1 stopp, pris inte jätteviktigt men helst under 20 K. Betalar privat och samlar lite poäng hos SAS och British Airways. har ca 700.000 hos Amex att växla in hos något bolag.

7. ACervin

ACervin Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Jag tycker att Cathay Pacific har en bra produkt i C. Dessutom är min erfarenhet att prismässigt så brukar dom ligga hyggligt till.

8. peterlagne

peterlagne Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Har hittat biljetter hos Finnair med bra tider och priser. Någon som vet hur är deras Businessclass är jämfört med t.ex. Lufthansa?

9. Alx

Alx Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Vare sig Lufthansa eller Finnair brukar kvala in som "bästa" flygbolag i C. Särskilt inte till/från Asien dit det finns betydligt bättre alternativ rent komfortmässigt, som redan nämnts är Cathay Pacific kända för att vara riktigt bra i C, likaså Qatar Airways och British Airways!

10. Om det är max ett stop till Tokyo/Hong Kong från Sverige finns det följande flygbolag att välja mellan:

Syteam:
    *Aeroflot
    *Air France
    *KLM

oneworld
    *British Airways
    *Finnair

Star Alliance:
    *Lufthansa
    *SWISS
    *THAI
    *Turkish Airlines

Utanför allianser
    *Qatar Airways

Från Köpenhamn:
    *Emirates
    *Singapore Airlines

Sedan kan man välja ANA, Japan Airlines, Cathay Pacific antingen till Tokyo eller till Hong Kong men biljetten blir dyr om man kombinerar de flybolagen.

Dela sidan

BusinessClass Logo

Hej och välkommen till BusinessClass!

Prenumerera på vårt gratis nyhetsbrev för att få uppdateringar och nyheter om vad som händer runtom i världen och på BusinessClass.

I'm already subscribed
BusinessClass Logo

Välkommen till utskickslistan!

Glöm inte att kontrollera din epost och bekräfta din prenumeration.

BusinessClass Logo

Gå med i BusinessClass-gemenskapen!

Gilla oss på Facebook för att få de senaste nyheterna från BusinessClass direkt i ditt flöde.

Bli medlem och delta i våra diskussioner, ställ frågor och dela med dig av din kunskap och dina erfarenheter.

Bli medlem nu!