Senaste nytt

Bästa bokningssiten?

mbb

Ny medlem
Det finns dussintalet bokningsstier, seat24, flygstolen.se, flygvaruhuset.se osv... men alla verkar vara same same. Lika dålig funktion, lika dålig kundtjänst.

Jag ska boka en lite mer avancerad resa, ARN-AKL i februari nästa år. Vi ska ha med specialbaggage i form av cyklar, och jag vill registrera mitt Aegean-nummer. Bokningsförmedlingarna kan varken svara på vad specialbaggaget kommer kosta (eller om det ens är möjligt) och Aegean-numret går inte att registrera vid bokningen... goddag yxskaft!

Var bokar ni resproffs era resor? Hur gör man för att inte köra fast?
 

kristerj

Medlem
Hej och välkommen,

Bokar du med ett Star Alliance bolag kan du lägga in ditt Aegean-nummer när du fått bokningsreferensen. I ditt fall kan du mycket väl boka per telefon direkt med med det bolag som du köper biljetten hos, de kan säkert svara på frågor om specialbagage också.
Har du prövat att söka biljetter via Matrix - ITA Software ?
 

pep

Medlem
Hej mbb! Jeg bruger kayak.com, priceliner.com, hipmunk.com, expedia.co.uk, kilroytravels, og mange andre For AKL vil jeg nok bruge/checke ANZ's hjemmeside, der er meget god og interessant (de har premium economy)
 

GOTATH

Medlem
Hej mbb ! Följande siter är att rekommendera:
- Businessclass.se för att hitta bra deals runt om i världen
- Ita Matrix för att få fram intressanta ruttförslag
- Wideroe.no kan användas för att boka intressanta rutter om man väljer avancerad sökning
- Expedia.se är den bästa onlineresebyrån enligt Businessclass.se

Hur det är med specialbaggage och sådant vet jag ej. Aegean-nummer kan läggas till efter man har bokat resan (t.e.x. vid incheckning)
 

agehall

Medlem
För det första: ANVÄND INTE RESEBYRÅ!!!!11!

Din resa är inte det minsta komplicerad. Du ska till AKL och ingen annan stans. Sedan ska du ha med dig lite konstigt bagage, men det kan flygbolag hantera.

Dvs, leta upp billigaste/bästa/roligaste/grönaste/vfsh rutten du vill ha mha ITA Matrix och ring sedan flygbolaget för att boka. Tala om att du vill ha med dig en cykel och fråga vad det kostar, alt läs på flygbolagets hemsida själv. Finns dock en viss risk att det är billigare att hyra en cykel än att släpa med en.
 
Toppen