Senaste nytt

Bästa biluthyrare Los Angeles

Florre

Medlem
Undvik under alla omständigheter Sixt. Har precis kommit hem från en vecka i Los Angeles med hyrbil från Sixt. Hade förbokat bilen på nätet och fått priset $1090, valde att inte välja till några försäkringar eller tillägg då jag pratade med Amex dagen innan och fick bekräftat att man ej behövde några tilläggsförsäkringar om man betalade med Amex Platinum, sagt och gjort.

Vid utlämningstället tog det ungefär en och en halv timme att få ut bilen, som i sin tur var skitig, säten och nackstöd med gammal röd sås på, askfat som var fulla av servetter etc. Bilen i sig var fantastiskt, en Audi A8L med helt rätt utrustning. Jag bad specifikt om att inte lägga till några extra försäkringar eller tillägg under några omständigheter, (INGA EXTRA FÖRSÄKRINGAR!!)

En vecka senare lämnade vi tillbaka bilen och fick efter några dagar en faktura på $1373.

Nu påstår dom att vid servicedisken har lagt till:
  • Supplemental Liability
  • Loss Damage Waiver

Jag har såklart överklagat detta och American Express har startat en utredning. Förväntar mig egentligen inte att det hjälper men man kan iaf försöka. Kommer iaf aldrig mer sätta min fot på ett Sixt-kontor.
 

Florre

Medlem
Undvik under alla omständigheter Sixt. Har precis kommit hem från en vecka i Los Angeles med hyrbil från Sixt. Hade förbokat bilen på nätet och fått priset $1090, valde att inte välja till några försäkringar eller tillägg då jag pratade med Amex dagen innan och fick bekräftat att man ej behövde några tilläggsförsäkringar om man betalade med Amex Platinum, sagt och gjort.

Vid utlämningstället tog det ungefär en och en halv timme att få ut bilen, som i sin tur var skitig, säten och nackstöd med gammal röd sås på, askfat som var fulla av servetter etc. Bilen i sig var fantastiskt, en Audi A8L med helt rätt utrustning. Jag bad specifikt om att inte lägga till några extra försäkringar eller tillägg under några omständigheter, (INGA EXTRA FÖRSÄKRINGAR!!)

En vecka senare lämnade vi tillbaka bilen och fick efter några dagar en faktura på $1373.

Nu påstår dom att vid servicedisken har lagt till:
  • Supplemental Liability
  • Loss Damage Waiver

Jag har såklart överklagat detta och American Express har startat en utredning. Förväntar mig egentligen inte att det hjälper men man kan iaf försöka. Kommer iaf aldrig mer sätta min fot på ett Sixt-kontor.


Vi hänvisar till vår tidigare kontakt angående ovanstående debitering.


Jag kan idag gladeligen bekräfta att jag har krediterat ditt Konto för det totala beloppet om SEK 2.471,08 då försäljningsstället har valt att inte svara på vår förfrågan. Jag har även kontaktat försäljningsstället gällande denna debitering. Om de sänder oss ytterligare information kommer vi eventuellt behöva kontakta dig på nytt i detta ärende.

Ditt ärende hos oss på Reklamationsavdelningen är nu avslutat och stängt. Jag hoppas att du är nöjd med den service som vi har gett dig.



Helt otroligt, Sixt är ett j*vla skitföretag och Amex kan jag inte tacka tillräckligt mycket för vad dom åstadkommit.
 

Jonas C

Medlem
Å andra sidan brukar inte slälvriskelimineringen på SIXT i USA vara 30-50kr per dag för att få ner självrisken till 0? Kanske är värt att ta det för att slippa eventuellt käbbel.
 

agehall

Medlem
Jag är inte helt säker, men det ringer någon klocka som säger att Kalifornien har krav på att man har försäkring. Om det är så bör man visa papper på att man har det vi uthyrningen, annars riskerar man att få försäkringarna pålagda per automatik. Kan dock tycka att de borde ha upplyst om att det skulle ske.
 

majer

Medlem
Jag är inte helt säker, men det ringer någon klocka som säger att Kalifornien har krav på att man har försäkring. Om det är så bör man visa papper på att man har det vi uthyrningen, annars riskerar man att få försäkringarna pålagda per automatik. Kan dock tycka att de borde ha upplyst om att det skulle ske.
Jag hyrde av Enterprise i Kalifornien 2013 och påpekade att jag inte ville ha några försäkringar, med hänsyn till Amex. Det gick utmärkt och jag behövde inte visa några papper som styrkte Amex försäkring.
 

pycko

Medlem
Hyrde från SIXT Los Angeles Airport för några veckor sedan. Hade läst många hemska historier på nätet om SIXT men vi hade inte mycket att klaga på. Shutteln kom efter 2 minuter, när vi kom till kontoret väntade vi max 1 minut innan en mycket trevlig dam tog hand om oss. Ingen uppgradering trotts Platinum men bilen vi fick hade gått 600 miles, hade all utrustning inkl. navigering.
Fick veta hur mycket det skulle kosta när vi hämtade bilen och 3 minuter efter vi lämnat den så fick vi fakturan, den stämde på öret. Återlämningen gick lika fort som upphämtningen men kön för att hämta ut bilar var lång kl 10 på förmiddagen.
 

Homer

Medlem
En vecka senare lämnade vi tillbaka bilen och fick efter några dagar en faktura på $1373.

Nu påstår dom att vid servicedisken har lagt till:
  • Supplemental Liability
  • Loss Damage Waiver

Du menar att det inte framgick av kontraktet?


En vecka senare lämnade vi tillbaka bilen och fick efter några dagar en faktura på $1373.

och vad stod det att du skulle betala på fakturan du fick i handen när du lämnade igen bilen?
 
Toppen