Senaste nytt

Bästa biluthyrare Los Angeles

MrDollar

Medlem
hej alla, ska hyra bil i la mellan 4-28 januari . Hämta / lämna LAX

Är det Hertz som gäller då jag har Amex guldkort och får 10%?
Vi är 3 personer som ska köra bilen. Samtliga 25 år fyllda.

Då januari inte är cab väder tänkte vi oss typ en suv, cheva Tahoe eller suburban. Fått pris hos Hertz på 13.500kr vilket låter bra?

Vad tycker panelen?
 

JacobGBG

Medlem
Låter som ohyggligt mycket pengar... Ska ta en titt.

EDIT: Utan att ha använt någon som helst CDP så får jag en IFAR för 12k SEK. HAr du registrerat alla dina uppgifter på Hertz? Europeer hyr generellt billigare i USA än lokal befolkning pga diverse försäkringsregler.
 
Last edited:

Jonas H

Medlem
Jag hyrde en Ford Edge i lite drygt två veckor i påskas och efter lite sökande var det klart billigast, ca 5kkr, på Avis via Eurobonus.Detta var på senhösten och lite närmare avresa såg jag att priserna dragit iväg, så av en tänkt liten ändring blev intet.
Vid upphämtningen blev det en Ford Explorer, men man kan förstås inte räkna med uppgradering. Det jag minns var att hoppet i pris upp till det du tittat på var rejält men inte det dubbla.
 

MrDollar

Medlem
Jag hyrde en Ford Edge i lite drygt två veckor i påskas och efter lite sökande var det klart billigast, ca 5kkr, på Avis via Eurobonus.Detta var på senhösten och lite närmare avresa såg jag att priserna dragit iväg, så av en tänkt liten ändring blev intet.
Vid upphämtningen blev det en Ford Explorer, men man kan förstås inte räkna med uppgradering. Det jag minns var att hoppet i pris upp till det du tittat på var rejält men inte det dubbla.
Tackar för info. Jag har dock ingen status hos Eurobonus (bara member). Har jag någon bra deal via mitt Amex sas premium eller Amex guld hos Avis?
 

Jonas H

Medlem
Ingen koll på Amex, men även EBB har rabatt. Jag har nyss kollat på att hyra i Chicago i vinter, och det ser inte ut att vara någon skillnad alls mot EBG faktiskt.
 

MrDollar

Medlem
Ingen koll på Amex, men även EBB har rabatt. Jag har nyss kollat på att hyra i Chicago i vinter, och det ser inte ut att vara någon skillnad alls mot EBG faktiskt.
Okej, hur gör man för att boka med EuroBonus-programmet?

Hur är Avis överlag att hyra av? Har ni några bra/dåliga erfarenheter ?
 

pycko

Medlem
Hyrde från både Hertz och Sixt när vi var i Los Angeles förra året, lite snabbare service hos Hertz men trevligare bil, Audi hos Sixt. Hyrde från Avis för ett par år sedan. tog otroligt lång tid att få ut bilen men det kan ha förändrats.
 
Toppen