Senaste nytt

Bästa/billigaste biljetten till LA över nyår som genererar minst 26 000 EB baspoäng?

sunkan

Medlem
Det hade jag gärna gjort! Dock så blir det, efter vad jag hittar, ca 5 000 SEK dyrare om jag ska hitta SWISS även på utresan :(
 

sunkan

Medlem
Jag är uppenbarligen inte tillräckligt hardcore BC.se än för sådana rutter ;)

Det blev ARN-DUS-ORD-LAX-ZHR-ARN. Jag bör nå ända fram poängmässigt trots UA ORD-LAX. Ser framemot att få testa business på både LH och SWISS :)

/Christian
 

sunkan

Medlem
Det är just det jag syftar på. Nu när Dr Miles förtydligat att 1200 poäng innebär 200% underlättar det ju men det kunde ju skrivas tydligare.

T ex att följande bokningsklasser ger sträckans miles x 200%/150%/100% eller vad det nu kan vara.

Det står ju dock både på Lufthansa och United att bokningsklass Z ger minst 1200 poäng. Men om jag förstått rätt så ger LH 200% och United endast 100 %. Eller missar jag något i det förlovade landet code-share...

/Christian
 

sunkan

Medlem
och nu fick jag mail från SAS där de erbjuder trippla statushöjande poäng på alla mina resor under januari om jag bokar senast 31/12 för att hjälpa mig behålla guld-korten :)

/Christian
 

Najk

Medlem
och nu fick jag mail från SAS där de erbjuder trippla statushöjande poäng på alla mina resor under januari om jag bokar senast 31/12 för att hjälpa mig behålla guld-korten :)

/Christian



SAS hör bön ;)

Fast det gäller väl enbart SAS metall?
 
Last edited:

agehall

Medlem
Eller missar jag något i det förlovade landet code-share...

Ja. I vid codeshare tappar du helt kontrollen då du inte vet vad du faktiskt får för bokningklass hos det opererande bolaget. Det är den som styr intjäning enligt deras tabell hos EB.

Troligen översätts väl Z->Z i detta fall, men man vet inte 100% säkert.
 
Toppen