Senaste nytt

Bästa/billigaste biljetten till LA över nyår som genererar minst 26 000 EB baspoäng?

Dr. Miles

Expert
Om du åker ner till Kairo först kan du spara några tusenlappar.

Kairo - Los Angeles t/r med United&Lufthansa kombo, ca 16.600 SEK inkl. skatter i Business class.
Flygbolag: United (UA)
Fare basis: ZRCEGW
Bokningsklass: Z, därför är det viktigt att boka Lufthansa opererad UA kod flightnummer över Atlanten.
Om du väljer LH opererad flygningar hela vägen kommer du att tjäna ca 31.000 EB poäng endast på Kairo-Los Angeles biljetten.


Visa antal miles, tid och stor karta på Great Circle Mapper

Stockholm - Kairo t/r i Economy class med Turkish Airlines finns från 2.800 SEK inkl. skatter i januari 2013.


Visa antal miles, tid och stor karta på Great Circle Mapper
 

sunkan

Medlem
Härligt med alla bra svar som förtydligar i dimman :)

Hur funkar LH Eurowings respektive UA? Båda med LH flightnummer?

Jag har hittat en lämplig resa 28/12 ARN-DUS-ORD-LAX hem igen 2/1 LAX-ZHR-ARN för 25652 SEK. Samtliga sträckor i Z. Min kompis kommer inte tillbaka till LA förräns den 27 dec så åker jag den 26 blir det lite bökigare :)

/Christian
 

sunkan

Medlem
Hur utläser ni det på SAS hemsida? Jag tycker jag försöker läsa all info om intjäning från de olika bolagen men hittar ingen vettig info. Allt jag förstår är t e x att Z på UA ska ge minst 1200 poäng!? Samma sak står det ju både för Swiss och LH? Hur fattar man skillnaden?

/Christian
 

Dr. Miles

Expert
Hur utläser ni det på SAS hemsida? Jag tycker jag försöker läsa all info om intjäning från de olika bolagen men hittar ingen vettig info. Allt jag förstår är t e x att Z på UA ska ge minst 1200 poäng!? Samma sak står det ju både för Swiss och LH? Hur fattar man skillnaden?

/Christian
Vi gör enkelt för dig, Christian. Flyg endast med SWISS.
SWISS billigaste bokningsklass i Business class (P klass) ger 200% poäng till SAS EuroBonus, men inte Lufthansa P eller United Z.

Intjäningstabeller:

Om det står "Min. 1 200" kommer du att tjäna 200% EB poäng.
 
Toppen