Senaste nytt

Bästa användning för 240.000 Eurobonus poäng

Palazzi

Medlem
Eller Seychellerna? Finns inte med som destination i EuroBonus partners - Star Alliance award zones - SAS men borde väl hamna i North & Central Africa, Middle East om nu t.ex. Mauritius gör det?

Sydafrika är som sagt inte i samma zon. Seychellerna är troligen med i samma zon, men då blir resan mycket kortare (dock trevligt resmål). Tyvärr är det ju katastrofalt dyrt på Seychellerna, och när Ving börjar chartra i vinter blir det väl överfullt med svenskar...

Anledningen till att inte Seychellerna är med i SAS award-lista är att det inte fanns något bolag från Star Alliance som flög till öarna innan Ethiopian Airlines började för några månader sedan.
 

Eurofooty

Medlem
For nagot lite annorlunda...

Jag kan personligt rekommendera en flyg till Longyearbyen, Svalbard och kanske en veckors hotelnatter i Radisson Blu Polar Hotel bara pa bonuspoanger.
 

A380*G

Medlem
For nagot lite annorlunda...

Jag kan personligt rekommendera en flyg till Longyearbyen, Svalbard och kanske en veckors hotelnatter i Radisson Blu Polar Hotel bara pa bonuspoanger.

Svalbard är säkert fint, men vad gör man där en hel vecka? Såvida man inte är extremt Svalbardsintresserad känns det som bortkastade poäng.
 

Palazzi

Medlem
Svalbard är säkert fint, men vad gör man där en hel vecka? Såvida man inte är extremt Svalbardsintresserad känns det som bortkastade poäng.

Haha, det skulle vara om man är trött på den svenska hettan;)

Annars håller jag med... En vecka är nog lite länge på svalbard. Kanske inte en resa man bjuder med sin respektive på heller?:p
 

Ubbe

Medlem
ett förslag är ju att du handlar upp dig på lite linsfack och linsvätskor med amex så du får upp poängen lite till sen tar ni en RTW...
 

A380*G

Medlem
Bra bas för vidare utflykter, kryssningar osv.
Om alternativet är stinkande, kaotiska, överbefolkade asiatiska metropoler
så har i alla fall jag åsikten klar :)

Ja det kanske stämmer, men personligen skulle jag hellre gå på en kryssning i Medelhavet eller Karibien än i Svalbard :)
 

Ubbe

Medlem
Bra bas för vidare utflykter, kryssningar osv.
Om alternativet är stinkande, kaotiska, överbefolkade asiatiska metropoler
så har i alla fall jag åsikten klar :)
Alternativet kan ju faktiskt vara en helt underbar ö i Asien med 3-4 bungalows och nästan helt tomma stränder... Beror lite på hur man väljer..
 
Toppen